جمعه , 7 اردیبهشت 1403

کارنامه موفق خیرین مدرسه ساز در البرز درخشان است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین آیین که عصر سه شنبه در سالن اجتماعات امام علی (ع)  کرج برگزار شد از حضور رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در استان البرز قدردانی کرد و اظهارداشت: کارنامه موفق خیرین مدرسه ساز در این استان نشان از همت والای آنان در امر مقدس مدرسه سازی دارد که همت ستودنی و دست تک تک آنان را می بوسم.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: باید قدردان همت والای آنان در امر مقدس مدرسه سازی باشیم چون اگر کمک و یاری این عزیزان نبود، آموزش و پرورش با مشکلات و معضلات پیچیده ای مواجه بود.

وی بیان داشت: روز گذشته در شورای اداری البرز در مورد نیازهای آموزش و پرورش به خصوص کمبود فضای آموزش و نقش مهم خیرین مدرسه ساز در ساخت کلاس های درس دراین استان گزارشی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه البرز از نظر سرانه فضای آموزشی در ردیف آخر کشور قرار دارد، اضافه کرد: میانگین سرانه آموزشی و پرورشی استان البرز ۲.۵ مترمربع است درحالی که میانگین سرانه کشوری ۵.۵ مترمربع است.

قاسمی تصریح کرد: البرز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی دارد که  ۵۰ درصد آن نیز به صورت ۲ نوبتی فعالیت دارند و سرانه فضای آموزشی این استان ۳.۲۸ متر مربع است.

وی ادامه داد: البرز قطب صنعتی، فناوری، فنی، علمی و تولیدی کشور و  خاورمیانه محسوب می شود و حتی بخش خصوصی آن در عرصه بین المللی مطرح است که تا کنون نتوانسته ایم از این ظرفیت بالا در بخش مدرسه سازی استفاده کنیم و آنها را پای کار بیاوریم.

وی یادآورشد: لازم است شهرداران و شوراهای اسلامی البرز برای توسعه زیرساخت های آموزشی در این استان و همراهی خیرین که هدفی جزساخت کلاس های درس ندارند، پای کاربیایند و انگیزه لازم را برای خیرین نیک اندیش در این راه معنوی بوجود آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه یک هزار کلاس درس ۴۰ نفره  و ۵۵ نفره در کرج وجود دارد، عنوان کرد: باید مجسمه خیرین نیک اندیش درمیادین استان نصب شود که دراین شرایط سخت خدمت می کنند.

وی تاکید کرد: حرکت ارزشمند و معنوی خیران مدرسه ساز در کمک به رفع محرومیت های آموزشی استان تحسین برانگیز است اما به دلیل سیل مهاجرت بی رویه البرز به نگاه ویژه مسوولان و خیرین مدرسه ساز در بخش توسعه زیرساخت های آموزشی دارد.

رشد ۳۰۰ درصدی تعهد خیرین

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز نیز گفت: خیرین مدرسه سازبرای ساخت کلاس های درس دراین استان ۲۱۰ میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون به رغم مشکلات اقتصادی مجود در جامعه، اهدا کرده اند.

محمد رضا اسپرورین افزود: تعهد خیرین در سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان بود در حالی که مشارکت بی نظیرآنها در این راه معنوی امسال شاهد رشد ۳۰۰ برابری آن هستیم.

وی یکی از مهم‌ترین  نیازهای استان البرز را توسعه زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: این نیاز در البرز محسوس‌تر است زیرا بیشترین مدارس ۲ نوبتی و تراکم بالای دانش‌آموزی را در کشور دارد.

وی بیان داشت: البرزاز نظرسرانه فضای آموزشی حتی از استان سیستان و بلوجستان پایین‌تر است و حدود ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی آن نیز فرسوده است.

اسپرورین تصریح کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز البرز تنها مجمعی در کشور است که پول نقد از خیرین نیک اندیش دریافت نمی کند و مبالغ اهدایی خیرین از طریق درگاه بانکی انجام می شود و هزینه برنامه های مجمع نیز از سوی خیرین عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان تامین می شود.

وی اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز تا زمانی که محرومیت های آموزشی حذف نشود پای کار هستند تا دانش آموزان و معلمان در فضایی مناسب و ایمن تحصیل کنند.

وی یادآورشد: در مجمع خیرین مدرسه ساز البرز، خیرینی فعال هستند که تا کنون یک تا چهار مدرسه ساخته اند و همچنان علاقمند به ادامه دادن این راه  معنوی هستند.

رییس مجمع خیرین مدرسه سازالبرز ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در این راه فعالیت دارند چون احساس مسئولیت اجتماعی می کنند و این نگاه خداپسندانه آنان موجب تحول عظیمی در امر مقدس مدرسه سازی شده است.

وی گفت: اکنون مهمترین مشکل خیرین مدرسه ساز در استان البرز را برای ساخت مدرسه نبود زمین تشکیل می دهد زیرا در البرز شهرک های مسکونی وجود دارد که فاقد فضای آموزشی هستند.

اسپرورین تاکید کرد: مشارکت خیرین مدرسه ساز موجب شده تا آموزش و پرورش در کشوربا چالش روبرو نشود.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …