جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کارشکنی دانشگاه علوم پزشکی البرز در ساخت بیمارستان کمالشهر

حجت‌الاسلام علی‌اکبر وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم کمالشهر ساخت بیمارستان است، اظهار کرد: از این رو زمینی از سوی شهرداری کمالشهر به منظور احداث بیمارستان ۱۵۰ تخت‌خوابی اختصاص یافت و در سال ۹۵ کلنگ‌زنی و فونداسیون آن آغاز شد.

وی بیان کرد: بر اساس توافق‌نامه مقرر شد، دانشگاه علوم پزشکی البرز پروژه را شروع و به اتمام برساند و شهرداری کمالشهر با واگذاری زمین و حمایت ۷ میلیارد تومانی پروژه را آغاز کند.

امام جمعه کمالشهر با بیان اینکه همچنین مقرر شد، شهرداری کمالشهر قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع به جای کارکرد پیمانکار به وی واگذار کند، تصریح کرد: این زمین به عنوان پشتوانه بیمارستان محسوب می‌شد و قرار بود دانشگاه ۵۰ تا ۶۰ درصد پروژه را احداث و اگر در میانه کار با بحرانی مواجه شدند، زمین یاد شده را به فروش برسانند و بیمارستان تکمیل شود.

امام جمعه کمالشهر ادامه داد: تاکنون دانشگاه علوم پزشکی البرز به تعهد خود عمل نکرده و ۱۰ درصد پروژه توسط شهرداری کمالشهر پیشرفت داشته است.

حجت‌الاسلام وثوقی گفت: در حال حاضر خیری اعلام کرده با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد تومان بیمارستان کمالشهر را با عنوان بیمارستان زرین به بهره‌برداری برساند.

وی ادامه داد: متأسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز این خیر را برای ساخت بیمارستانی به نام سرمد در عظیمیه کرج که یک منطقه مرفه نشین محسوب می‌شود، سوق داده است.

دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم کمالشهر جفا می‌کند

وی با بیان اینکه این امر جفای بزرگی به مردم کمالشهر است، بیان کرد: چراکه وقتی بیمارستان دولتی احداث می‌شود غالباً خدمات پزشکی به قشر محروم جامعه ارائه می‌شود. سوال این است که چند درصد مردم محروم در منطقه عظیمیه سکونت دارند که از این بیمارستان استفاده کنند؟

امام جمعه کمالشهر تصریح کرد: مردم کمالشهر و همچنین چهارباغ که یکی از شهرستان‌های هم‌جوار کمالشهر محسوب می‌شود، برای درمان باید به بیمارستان‌های کرج مراجعه کنند که با تبعات دیگری مانند ترافیک و رفت و آمد مواجه هستند و باید به اندازه چندین برابر هزینه بیمارستان کرایه پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: من این موضوع را در تریبون نماز جمعه مطرح کردم، اگر این موضوع صحت داشته باشد که قرار است بیمارستان در منطقه مرفه‌نشین کرج احداث شود، موضع‌گیری شدیدتری خواهم داشت اما این موضوع فعلاً برای من خام است و باید نسبت به این مسئله شفاف‌سازی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام وثوقی گفت: بر این اساس برای دفاع از حقوق مردم متنی را به عنوان شکوائیه تنظیم کردم و برای رئیس جمهور و آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ارسال کردم.

وی اظهار کرد: در دولتی که شعارش عدالت‌محوری است چرا باید ریاست دانشگاه علوم پزشکی البرز در حق مردم جفا داشته باشد و به جای اینکه خیرین را در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم تشویق و سوق دهند، جذب منطقه مرفه نشین کردند.

امام جمعه کمالشهر بیان کرد: اگر بیمارستان در منطقه کمالشهر افتتاح شود نه تنها ۲۰۰ هزار نفر جمعیت منطقه کمالشهر که سال‌هاست مورد بی‌مهری قرار گرفتند از نعمت بیمارستان بهره‌مند می‌شوند، بلکه شهرهای دیگری مانند چهارباغ، کوهسار، نظرآباد و …را نیز پوشش خواهد داد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …