یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

کاربران لینک پیامک جعلی اخطار قطع برق را باز نکنند

سرهنگ «رسول جلیلیان » روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شگرد، مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق به همراه لینک جعلی دریافت اپلیکیشن «برق من» می‌کنند که با ورود کاربر به لینک مذکور و با وارد کردن اطلاعات و دریافت اپلیکیشن جعلی، اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها به سرقت می‌رود و ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز نیز هدایت شوند.

وی اضافه کرد:مجرمان سایبری با ارسال پیامک های هشدار قطعی برق و قراردادن لینک های جعلی در پیامک های ارسال شده، درصدد ترغیب هموطنان به ورود و ثبت نام در وب سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی هستند که در صورت دانلود، دریافت و نصب اپلیکیشن در تلفن های همراه  اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و هویتی آنها می کنند.

جلیلیان گفت:  کاربران از نصب اپلیکیشن های آلوده که بیشتر لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای آنها ارسال می شود،  خودداری کنند. 

وی  خاطرنشان کرد: کاربران در صورت دریافت این چنین پیامک‌ها، عجولانه عمل نکرده و اقدام به ثبت نام و ارسال اطلاعات هویتی خود نکنند.

رییس پلیس فتا البرز از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا  و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …