یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲۴ تن عسل در فردیس تولید شد

علیرضا بدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  اکنون تعداد ۲۸ زنبورستان با ۲هزار و ۹۸۲ کلنی مدرن زنبور عسل در شهرستان فردیس فعال است  که از این تعداد  ۲۵ زنبورستان بومی منطقه و سه زنبورستان مهاجر هستند.

وی توضیح داد: از موارد پر اهمیت در زنبورداری شهرستان مساله ییلاق و قشلاق کلنی های زنبور عسل به دلیل تغذیه از گیاهان شهدزا و افزایش تنوع در محصولات می باشد که با وجود مناطق کوهستانی و نزدیکی به مزارع باغات متنوع در استان مانند طالقان،جاده  کرج – چالوس و امثال آن  امکان بهره مندی و افزایش تولید محصول چشمگیری را به کشاورزان می دهد.

بدری  افزود: با توجه به تنوع تولیدات و فرآورده ­های مختلف از زنبور عسل همچون عسل، ژل رویال، موم و بره موم زنبورداران شهرستان فردیس تلاش خود را به تقویت این بخش معطوف داشته اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: بر همین اساس میزان کل تولید سالیانه محصول عسل ۲۴ تن می باشد که تمامی محصول تولیدی در داخل عرصه و مصرف می شود که تاکنون زمینه صادرات در این بخش مهیا نشده است.

بدری افزود: با تلاش و پیگیریهای که به منظور افزایش تولید در حال انجام است بتوان این مقدار را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …