جمعه , 14 اردیبهشت 1403

پوستر کشوری ” مدرسه حماسه” در البرز رونمایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز پنجشنبه در این آیین گفت: دبیرخانه کشوری بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی این استان در بستر شبکه آموزشی شاد، فعال شد.

سالار قاسمی اظهارداشت: استان البرز از سوی وزارت آموزش و پرورش با توجه به توانمندی ها و تجربه های خود در اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای دبیرخانه بزرگداشت دفاع مقدس انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه تقویت اعتقاد و التزام به ارزش های انقلاب اسلامی و حمایت آگاهانه از میراث گرانبهای شهدای والامقام به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی یک اصل ضروری است، خاطرنشان کرد: صیانت از ارزش های دوران سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس از مهمترین راهبردهای اولویت دار وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: برای انتقال پیام دفاع مقدس به نسل امروز باید از امکانات و توانمندی های استان بهره گرفت تا برنامه های متنوع و باشکوهی تدوین و برگزار شود.

وی با بیان اینکه شیوه نامه اجرایی برنامه های پیشنهادی این دبیرخانه برای مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ارسال شده است،اضافه کرد: ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید بدون موازکاری و با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با جانفشانی های رزمندگان اسلام و انتقال فرهنگ ایثار تهیه و برگزار شود.

قاسمی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای تهیه و تولید محتواهای مناسب برای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به نسل جوان است.

وی ادامه داد: اوج تربیت همان بندگی خدا و بهترین الگوهای تربیتی شهدای انقلاب‌ است ، باید آن را محور برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم که این کار موجب عزت، اقتدار و سعادت دنیا و آخرت می شود و همه در قبال ترویج فرهنگ ایثار مسئول هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در این ارتباط دعوت از راویان و رزمندگان دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه ،یادمان شهدا و گلباران مزار شهدا به مناسبت های مختلف نیز پیش‌بینی شده است.

قاسمی تاکیدکرد: نسل‌های امروز و آینده باید بدانند دفاع مقدس چه پیامدهایی برای ما داشت و ما هیچ جای دیگری نمی‌توانستیم به این خوبی یاد بگیریم که چگونه پای انقلاب بایستیم.

در این آیین که پدر شهید مدافع حرم کمالی دهقان حضور داشت، فرهنگیان استان البرز بار دیگر با امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

در تقویم ایران اسلامی ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …