چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

مطالبه خواسته های بخش خصوصی از حاکمیت اولویت ویژه اتاق بازرگانی است

پرهام رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حرکت در  مسیر رشد و بالندگی فعالان کسب و کار، ارتقا استاندارد ها و تقویت کمی و کیفی ارایه خدمات متنوع حرفه ای به اعضا را از دیگر اولویت های ویژه اتاق های بازرگانی در مسیر  رشد و بالندگی فعالان کسب و کار ذکر کرد.

وی اظهار داشت: اتاق های  بازرگانی به عنوان پارلمان های بخش خصوصی وظیفه خطیر و حساس تاثیر گذاری بر قوانین و سیاست ها را برعهده دارند و همواره بهبود محیط کسب و کار را مورد توجه خاص قرار داده اند.

وی تلاش در بهبود محیط کسب و کار از طریق تاثیرگذاری برقوانین، بررسی مستمر وضعیت فضای  کسب و کار استان، پیگیری مطالبات بخش خصوصی و ارائه خدمات به اعضا و پایش مشکلات و موانع فعالان اقتصادی را از  وظایف مهم این نهاد بخش خصوصی ذکر کرد.
وظیفه خطیر اتاق بازرگانی تاثیر گذاری در قوانین است

رضایی تصریح کرد: اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی وظیفه خطیر و حساس تاثیر گذاری بر قوانین و سیاست های اقتصادی را برعهده دارد و همواره بهبود محیط کسب و کار را در اولویت قرار داده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در ادامه این گفت و گو به عملکرد سال ۹۹‌ اتاق بازرگانی البرز در رفع مشکلات موجود در سامانه جامع تجارت اشاره کرد و گفت: این سامانه در مرداد ماه سال گذشته به منظور صدور و تمدید کارت های بازرگانی راه اندازی شد، لاکن در مسیر فعالیت مشکلات حادی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده بود که با پیگیری های لازم برطرف شد.
رضایی گفت: قبلا مراجعه به این سامانه با طولانی شدن زمان تمدید کارت بازرگانی همراه بود که این مشکل  هزینه های سنگین را به فعالان اقتصادی بابت نگهداری کالاها در گمرک تحمیل می کرد.
اورژانس‌ کسب و کار بستر  را بری رفع مشکلات بخش خصوصی البرز  فراهم آورد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز افزود:  ایجاد اورژانس کسب و کار بستر مناسبی را  برای رفع انبوه چالش های ناشی از تحریم ها، خود تحریمی ها، مشکلات ارزی و مقابله با ویروس کرونا فراهم آورده‌ است.
رضایی تصریح کرد: با افتتاح این اورژانس که آذرماه سال گذشته تاسیس شد ، بسیاری از دغدغه ها و نگرانی های فعالان اقتصادی برای دادخواهی و رفع چالش های پیش روی برطرف شده است.
وی خاطرنشان کرد: این اورژانس بدون اختصاص بودجه‌ و صرفا با استفاده از پرسنل و امکانات اتاق بازرگانی البرز تاسیس شده است.
رضایی ادامه داد: تسریع در رسیدگی به چالش های فعالان اقتصادی با سازمان های دولتی استان در زمینه های مختلف با استفاده ازقدرت چانه زنی و مطالبه گری اتاق بازرگانی از اهداف مهم اورژانس کسب و کار است.

رییس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه  از تاریخ ایجاد اورژانس کسب و کار در اتاق بازرگانی البرز حدود ۷۱ پرونده تشکیل شده است گفت: این پرونده ها جهت رسیدگی ، پیگیری و دریافت پاسخ به مراجع مربوطه  ارسال شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۳۲ پرونده مختومه شده و  ۹ پرونده خارج از جریان مورد بررسی قرار گرفته  و ۲۳ پرونده نیز درحال بررسی است.

استان البرز سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …