جمعه , 10 فروردین 1403

پزشکی قانونی کشور به ۳۷۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی نیاز دارد

 به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری البرز رضا حاج منوچهری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی البرز افزود: سازمان پزشکی قانونی به عنوان بازوی کارشناسی قوه قضاییه و یک سازمان مستقل در ۴۴۶ مرکز به  مردم خدمات ارائه می دهد که از این تعداد حدود ۵۲ درصد به صورت تملیکی است. 

وی اضافه کرد: به همین منظور اگر  بخواهیم فضای مناسبی را ایجاد کنیم تا پرسنل با شرایط استاندارد به مردم خدمت کنند، به طور قطع  تکریم ارباب رجوع بهتر انجام  می شود اما با این حال مسیر طولانی در این راه باید طی کنیم. 

حاج منوچهری در خصوص همکاری پزشکی قانونی با دستگاه قضا تصریح کرد: پزشکی قانونی به عنوان یک سازمان تابعه قوه قضائیه جزو ارکان سیستم قضایی است و هرچه تعامل سازمان‌های تابعه و قوه قضائیه در استان‌ها بهتر انجام شود عملکرد سازمان‌های تابعه و مصداق پزشکی قانونی بهتر نشان داده خواهد شد. 
وی با اشاره به حذف بروکراسی اداری در سازمان پزشکی قانونی اظهار داشت: در ۲سال گذشته و با حضور آیت الله رئیسی، طرح تحول که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دستورکار قوه قضائیه قرار گرفت در دوره ریاست جدید قوه نیز بر آن تاکید موکد شده، سازمان پزشکی قانونی اقدام به کارهای جدیدی از جمله الکترونیکی کردن کارها با ورود سیستم اتوماسیون اداری کرد. 

تاسیس بانک چشم در استان البرز

حمید داوودآبادی مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان البرز نیز در این نشست و در تشریح عملکرد خود با اشاره به جهش استان در فضای فیزیکی و منابع انسانی در دوره مدیریت خود، از تاسیس بانک چشم در البرز به عنوان دومین استان خبر داد و اظهار داشت: پست از پایتخت،  با هماهنگی که با بهشت سکینه انجام  این مرکز در استان افتتاح  شد که با این اقدام طی چهار ماه گذشته مشکل ۸۰۰نفر حل  و ۴۰۰جفت قرنیه اهدا شده است.

در ادامه این مراسم از زحمات حمید داوودآبادی مدیر کل سابق پزشکی قانونی البرز تقدیر و بهزاد ولی زاده به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان انتخاب شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …