پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

مانور زلزله در ۴۰  مدرسه البرز حضوری برگزار می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ۴۰  مدرسه این استان بیست و سومین مانور سراسری زلزله را در هشتم آذر ماه جاری با شعار« مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» حضوری برگزار می کنند.

مانور زلزله در ۴۰  مدرسه البرز حضوری برگزار می شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمد رضا فلاح نژاد با اشاره به اینکه مانور زلزله در سایر مدارس البرز به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد اجرا می شود، گفت: این مانور با هدف بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان و توان مهارتی آنان برای مقابله با آسیب‌های احتمالی برگزار می شود.

او افزود: این مانور مشارکت تمام دستگاه‌ها و مردم را برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی زلزله  در پی دارد.

وی با بیان اینکه تهدیدات مشتمل بر 2 نوع طبیعی و غیر طبیعی است، بیان داشت: تهدیدات طبیعی مثل سیل و زلزله و طوفان، سوانح غیر قابل کنترلی است که ناگهانی رخ می دهد و سبب بروز سختی برای مردم و دولتمردان می شود.

فلاح نژاد تصریح کرد: ایران در منطقه‌ای زلزله‌خیز در جهان واقع‌شده است و هرسال رویدادهای لرزه‌ای بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد که تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای را به دنبال دارند، از این‌رو ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

او افزود: ما علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها باید به سمت و سوی آموزش و آگاهی دادن به مردم بویژه دانش آموزان پیش برویم تا میزان خسارت‌های ناشی از حوادث کاهش یابد.

وی عنوان کرد: در این مانور مدارس به عنوان نقاط ایمن به محلات معرفی شوند و هدف این است که از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاههای ایمن در زمان وقوع بحران استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: اکنون دانش آموزان مدارس منتخب، تحت آموزش مهارت های عملی در مواجهه با اثرات زلزله و کاهش خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه ازسوی مربیان مجرب ویژه بیست و سومین مانورسراسری زلزله در استان البرز قرارگرفته اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای مانور سراسری زلزله از سال ۱۳۸۱ در مدارس کشورکلید خورده است، یادآورشد: ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان، تمهیداتی اندیشیده شده است که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله‌های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: در این مانور اطفا حریق، پناه گیری، حمل مصدوم، نجات مصدوم، و قطع یا وصل شبکه آب، برق، تلفن و گاز، برپایی چادر امداد ی با همراهی دانش آموزان، مربیان و کارشناسان عملیاتی می شود.

فلاح نژاد تاکید کرد: برگزاری این مانورها نقش مهمی در مدیریت بحران در زمان وقوع انواع حوادث طبیعی خواهد داشت و امسال مانور متمرکز استانی زلزله در مدرسه دخترانه قلم چی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …