جمعه , 31 فروردین 1403

وحدت نبض حیاتی جهان اسلام است

سید محمد سادات رسول روز پنجشنبه همزمان با ایام هفته وحدت در گفت و گو  با ایرنا با اشاره به فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)  افزود: خداوند به واسطه اسلام، نعمت بزرگ تالیف قلوب را به مردم هدیه داد و  نعمتی که همگان باید قدر آن را بدانیم و از برکات آن برای تحکیم وحدت بهره گیریم بنابراین  تکلیف و ضرورت ایجاب می‌کند جهان اسلام بیش از گذشته با وحدت به ریسمان الهی چنگ زنند.

وی ادامه داد: میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) که با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد، سرآغاز مبارکی برای جهان اسلام بود تا پرتو اندیشه پرفروغ آن را در اقصی نقاط جهان به نمایش درآورد.
سادات رسول با بیان اینکه بانگ ملکوتی «اشهدا ان محمد رسول الله» امروزه در سراسر گیتی طنین انداز شده است، اظهار داشت:  ترنم آسمانی دعوت حق تعالی برای وحدت و همدلی مسلمانان و آزادی خواهان عالم و راز ماندگاری اقتدار و استقلال مسلمین و تقویت و ترویج وحدت و یکدلی می باشد.
وی اضافه کرد: وحدت و برادری یکی از زیباترین واژه‌ها است که پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) به استناد آیات قرآن کریم و با اعتصام به حبل متین الهی و در استمرار رسالت دیگر انبیای عظام، با شعار توحید برای جوامع بشری به ارمغان آورد و مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فراخواند و بنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاده شد.

دبیر مجمع فعالان فرق ادیان اقوام و مذاهب البرز یادآورشد: بی‌شک پیامبر رحمت در سیره و سلوک، اخلاق و معنویت را در جامعه اسلامی اعتلا بخشیدند و وحدت و همدلی را بین مسلمین در پرتو چنگ زدن به حبل‌الله، چراغ راه هدایت قرار دادند.
وی یاد آورشد: جامعه مسلمین  با پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) برای تحقق هرچه بیشتر وحدت مسلمین، حفظ کرامت انسانی، تقویت صلح و مودت مسلمانان اقدامات عملی را تبیین کند تا توطئه های بدخواهان امت اسلامی خنثی شود.

سادات رسول بیان داشت: این ایّام بزرگ، هم‌چنین بهانه‌ای مناسب برای ارزیابی و بازنگری تلاش‌هایی است که به منظور تحقق آرمان‌های مقدس سرسلسله‌جنبان اتحاد اسلامی انجام گرفته است.

وی افزود: در هفته وحدت باید  با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده و راهکارهای اجرایی دست‌یابی به این آرمان ارزشمند را به صورت علمی مورد اشاره و تحلیل قرار دهیم.

هفته وحدت اسلامی به فاصله بین ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت محمد(ص)، پیامبر اسلام بنا بر روایات اهل سنت است تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت او بنا بر روایات موجود در شیعه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …