جمعه , 31 فروردین 1403

دادستان : راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج ضروری است

حسن مددی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب کرج افزود:  انتظار می رود با اهتمام شرکت آبفای استان البرز این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی  اظهار داشت :  فاضلاب کرج جزو طرح های زیست محیطی بزرگ استان البرز است و به عنوان زیرساخت پایدار شهری محسوب می شود.

دادستان کرج ادامه داد:  در شرایطی که استان  البرز با کمبود منابع آبی مواجه است ، پساب این تصفیه خانه می تواند در بخش های صنایع و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان بازچرخانی آب به سفره های زیرزمینی نیز تزریق شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران اجرای پروژه  تصفیه خانه فاضلاب کرج ، با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری صورت گرفته و تأثیر گذاری قابل توجه در حوزه کشاورزی و صنعت استان بر تسریع  در بهره برداری هرچه سریع تر از آن تأکید کرد.

ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آبفا البرز در این بازدید گفت : عملیات اجرایی این تصفیه خانه از سال ۸۹ آغاز شد و  قرار بود طی مدت چهار سال به اتمام برسد اما با گذشت ۱۱ سال به دلایلی همچون قرارداد ارزی پروژه ، نوسانات نرخ ارز و شرایط جدید تحریم ها ، اتمام  و بهره برداری از آن با مشکل روبرو شده است .

وی افزود:  آبفا البرز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در سال ۱۴۰۰ این پروژه را وارد مدار بهره برداری نماید.

فاز  دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج با ظرفیت ۲۸۰ هزار نفر حدود ۹۰ درصد پیشرفیت فیزیکی دارد و تاکنون برای ساخت آن ۱۸ میلیون یورو هزینه شده است .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …