پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

واشنگتن پست از آمادگی کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجران اوکراینی گفت

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، واشنگتن پست در گزارشی در این باره نوشت: یک جنگ جدید در اروپا این پتانسیل را دارد که بزرگترین بحران انسانی این قاره بعد از زمان جنگ داخلی سوریه را که باعث ورود بیش از یک میلیون پناهجو در سال ۲۰۱۵ شد، ایجاد کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: مقام‌های لهستانی اشاره کرده‌اند که در بدترین سناریو ممکن است در صورت تهاجم تمام عیار روسیه، تا یک میلیون نفر از اوکراین خارج شوند.

مجارستان که با اوکراین هم مرز است، اعلام کرده که در حال اعزام نیرو به مرزها برای آماده سازی پذیرش از پناهجویان است. رومانی نیز گفته که در حال بررسی اردوگاه های پناهندگان است.

به نوشته واشنگتن پست، انتظار می‌رود لهستان که در حال حاضر ۲ میلیون اوکراینی را در خود جای داده است و بیش از ۳۰۰ مایل مرز مشترک با این کشور دارد، بار سنگین هر هجومی را متحمل شود.

ایلوا یوهانسون کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا نیز اوایل این هفته به ورشو سفر کرد و گفت: اروپا آماده پذیرش از مهاجران اوکراین است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

پیش از این اقدام پوتین، هفته قبل از آن دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواسته بود استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …