سه شنبه , 1 خرداد 1403

واحدهای تولیدی مرغ گوشتی در البرز راه اندازی می شود

«مجید مرادخانی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای تولید کننده مرغ گوشتی استان فقط تامین کننده حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد نیاز استان هستند و مابقی گوشت مرغ مورد نیاز از سایر استان ها تامین می شود.

وی ادامه داد: از ۱۷۰ پروانه صادر شده  برای واحدهای مرغ گوشتی استان  ۸۷ واحد فعال بوده  که از این تعداد نیز اکنون ۵۵ واحد به میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی کرده اند.

وی گفت: به منظور تامین حداکثری گوشت مرغ استان قرار است تا واحدهایی که داخل بافت قرار گرفته یا تغییر کاربری به دلیل راکد بودن شده اند، فعال سازی یا پروانه آن ها باطل  و تمام امتیازات اخذ شده از طرف جهاد کشاورزی نیز باطل شده و امتیاز آن ها به مگاپروژه ها واگذار شود.

مرادخانی با بیان اینکه مگاپروژه ها ظرفیت پرورش یک میلیون تا ۵۰۰ هزار قطعه ای دارند، افزود: در البرز نیاز به راه اندازی تعدادی مگاپروژه تا ظرفیت ۲ تا سه میلیون قطعه است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: اکنون برای تامین نسبی بازار افزایش ظرفیت به میزان ۲۴۷ هزار قطعه در واحدهای پرورش داده شده است.

استان البرز یک هزارو۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس، ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.
همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزارو ۵۶۸ راس ، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵ راس داشتی و ۳۸۰ راس پرواری مشغول فعالیت هستند.

در استان البرز حدود ۱۷۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحدها در پروسه تولید هستند.

بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی مرغ تخمگذار با ظرفیت اسمی ۹ میلیون قطعه و ۲۸ واحد تولید پولت با ظرفیت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در استان وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …