شنبه , 8 اردیبهشت 1403

نیاز البرز به سه هزار تخت بیمارستانی سرتیتر اخبار هفته گذشته این استان

 هفته گذشته (هجدهم تا بیست و چهارم دی ماه )رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز ثبت شد.

ا در حوزه ویروس کرونا که همچنان سرتیتر تمام اخبار روز کشور و دنیا است، استان البرز نیز همچنان شاهد کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس و به صفر رسیدن تعداد فوتی های ناشی از این ویروس در برخی از روزها بوده اگر چه همچنان مسوولان بهداشتی استان این هشدار را می دهند که مردم نباید این ویروس را تمام شده دیده و بایستی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مرتب جلسه های ستاد استانی کرونا در البرز برگزار می شود که جدیدترین نشست آن در هفته گذشته با حضور سردار محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بود که وی در این نشست ضمن هشدار در خصوص رعایت الزامات بهداشتی اعلام کرد که پیشگیری و مدیریت موج بعدی و طغیان کرونا نیازمند آمادگی هوشمندانه دستگاه های اجرایی است.

این در حالی است که مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز در این نشست  با اشاره به مشکلات زیر ساختی در بخش های مختلف از جمله درمان اعلام کرد که این استان به سه هزار تخت جدید بیمارستانی نیاز دارد.

 اگرچه از سالروز شهادست سردار رشید اسلام گذشته بود اما در هفته پیش عاشقان سردار دل ها همچنان با برگزاری برنامه هایی با هدف گرامیداشت نام و یاد این شهید بزرگوار برگزار کردند که یکی از این برنامه ها اجتماع بزرگ مردمی در کرج با حضور حسین حیدری معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی بود.

وی در این اجتماع به بخشی از ویژگی های سردار اشاره و تاکید کرده بود که این شهید بزرگوار خود تربیت شده یک مدرسه و امروز نیز صاحب یک مدرسه است، این در حالی است که بسیاری از قهرمانان بزرگ دنیا یا به عنوان اسطوره و یا شخصیت های کاریزما، نوابغ و نخبگان از آنها یاد می شود و به همین منظور اگر بخواهیم سردار سلیمانی را با اسطوره های بزرگ دنیا مقایسه کنیم شاید حق این شهید را نتوانسته باشیم که ادا کنیم.

یادواره شهدای عملیات کربلای پنج با حضور سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه های فرهنگی هفته گذشته در استان البرز بود، وی در این مراسم با اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: عملیات کربلای پنج شکستن سخت‌ترین دژ دشمن در شلمچه بود.

وجود یک هزار طرح نیمه تمام اقتصادی در البرز نیز از دیگر اخباری می توان عنوان که در هفته گذشته به آن به نقل از رامین ربیعی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت.

ربیعی اعلام کرد که در این استان در مجموع یک هزار و ۲ طرح نیمه نمام صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۳۴۶ هزار میلیارد ریال وجود دارد.

با توجه به فعال بودن منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در استان البرز، این حوزه امروز تبدیل به یکی از قطب های مهم اقتصادی در استان شده که در دولت سیزدهم رویکرد و توجه بیشتری به آن شده که اخبار منتشره در هفته های اخیر به خوبی گواه این مهم است.

از جمله این اخبار به دیدار هفته گذشته عبداللهی استاندار البرز با دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه نادر ثناگو مطلق مدیر عامل پیام برمی گردد.

عبداللهی در این نشست که در وزارتخانه برگزار شده بود عنوان کرده بود که پیام مجموعه ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد که باید به صورت تخصصی مورد بهره برداری قرار گیرد، همچنین فرودگاه پیام پدافند غیرعامل فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد است از این رو می تواند در مجموعه فرودگاهی کشور به صورت تخصصی توسعه یابد و خدمات ارائه دهد.

کارگاه‌های مشاوره خانواده و مهارت های زندگی در استان البرز توسعه می یابند،این خبر به نقل از دکتر وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در هفته گذشته منتشر شد.

وی در پی برگزاری اولین ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز در دولت سیزدهم عنوان کرده بود که کارگاه‌های مشاوره خانواده و مهارت های زندگی زیر نظر دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در استان البرز توسعه خواهد یافت.

خبرنگاران ایرنا البرز در سوگواره ملی به وقت دلتنگی درخشیدند، در سوگواره «به وقت دلتنگی» که در هفته ای که گذشت به میزبانی البرز برگزار شد، خبرنگاران ایرنا  مرکز استان البرز، نوشین طهماسبی در بخش های «تیتر» و« گزارش»  رتبه دوم  و مژگان السادات سجادی در بخش «تیتر» حائز رتبه سوم نخستین سوگواره ملی به وقت دلتنگی شدند.

در اینجای گزارش نیز به سراغ اخبار ورزشی می رویم، البرز در هفته گذشته در این حوزه اخبار زیادی را پشت سر گذاشت که یکی از مهم ترین آنها بعد از بازگشایی پیست بین المللی دیزین و آماده شدن برای حضور ورزشکاران و برگزاری رقابت های استانی و کشوری به حواشی که برای یکی از تیم های پرحاشیه فوتبال البرز بر می گردد.

تیم فوتبال گل ریحان البرز که پیش از این به عنوان نماینده فوتبال این استان در رقابت های لیگ دسته یک کشور حضور داشت اما آنچنان درگیر حواشی و تغییرات بی رویه از سطح مدیریتی گرفته تا نداشتن بازیکن مواجه شد که به لیگ دسته ۲ فوتبال کشور سقوط کرد.

با وجود این سقوط هم اکنون نیز که در گروه ۲ لیگ دسته ۲ کشور حضور دارد همچنان حواشی سرتیتر اخبار این باشگاه هستند که از مهم ترین آنها به بازی روز پنجشنبه این تیم با فولاد نوین اهواز برمی گردد که گل ریحان تنها با هشت بازیکن به زمین رفت و در همان دقایق ابتدایی بازی به دلیل مصدوم شدن ۲ نفر از بازیکنان این تیم و از حد نصاب افتادن بازی، این مسابقه به نفع تیم حریف با سوت داور به پایان رسید.

در حوزه هواشناسی نیز البرز شاهد بارش های پراکنده باران و برف در ارتفاعات بود، بارش هایی که سبب شد تا دستگاه های خدمات رسان در این استان با هدف پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش دربیایند.

محمد رضا فلاح نژاد مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که به دنبال هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان ، دستگاه های اجرایی و امدادی عضو ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز به حالت آماده باش درآمدند.

اما یکی از مهم ترین اخبار البرز در هفته ای که گذشت مربوط به آتش سوزی کارخانه تصفیه روغن واقع در منطقه صنعتی چرمشهر قزوین که در مرز بین شهرستان بویین زهرا و اشتهارد واقع شده بود که اگر چه در محدوده البرز نبود، اما نیروهای امدادی استان برای مهار این آتش سوزی به منطقه گسیل شده و توانسته بودند عملکرد قابل قبولی از خود برجای بگذارند.

از جمله اینکه  ابراهیم کردلو فرماندار شهرستان اشتهارد استان البرز اعلام کرد که به منظور امدادرسانی فوری به حادثه دیدگان کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی چرمشهر بوئین زهرا ، بالگرد امدادی البرز در اشتهارد مستقر شد.

امداد گران هلال احمر البرز به بویین زهرا اعزام شدند، محمد باقر خلفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز از اعزام چهار تیم امدادی این جمعیت برای امدادرسانی به حادثه آتش سوزی کارخانه تصفیه روغن شهرستان بویین زهرا در استان قزوین خبر داد.

واحد ۲ گازی نیروگاه منتظر قائم البرز به شبکه برق سراسری متصل شداین خبر خوب نیز به نقل از محسن دانک مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق مجموعه نیروگاهی شهید منتظرقائم فردیس اعلام شد، وی در این خصوص به ایرنا گفت: واحد ۲ گازی این مجموعه که در آبان ماه سال جاری با هدف انجام تعمیرات اساسی (RI) از مدار خارج شده بود، دوباره به شبکه برق سراسری متصل شد.

شهرهای کشور را باید به سمت هوشمند سازی خدمات پیش برد، این مطلب به نقل از  علیرضا انصاری  مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان البرز عنوان که وی در این نشست اعلام کرد که باید به سمت راه اندازی شهرهای هوشمند برویم و نیازهای مردم را به خدمات در کمترین زمان ممکن پاسخ دهیم.

عبداللهی استاندار البرز نیز در این نشست با اشاره بر اهمیت نهضت ملی مسکن گفت: بخش زیادی از جمعیت استان در بافت های فرسوده شهری زندگی می کنند که با تبعاتی در زمان بحران های طبیعی و غیر طبیعی همراه است  که نهضت ملی مسکن باید به کمک این بافت ها بیاید.

آخرین مطلب این هفته نیز به برگزاری خطبه های عبادی سیاسی کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج برمی گردد که اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار تاریخی شاه از ایران، اشارتی بر بیان مقام معظم رهبری در خصوص غیرت دینی، وفات حضرت ام البنین(س) و تولد حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله مواردی بود که در خطبه های این هفته مطرح شد.

حسینی همدانی در بخشی از این خطبه ها به مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی نیز اشاره و عنوان کرد: مبارزه ملت ایران با استکبار و به خصوص آمریکای جنایت پیشه و اسراییل خبیث تمام نشده و تا دفع شر آنها به طور کامل ادامه خواهد داشت .

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …