شنبه , 22 اردیبهشت 1403

هیات های مذهبی البرز لامپ های کم مصرف استفاده کنند

شاهین عباس زاده عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و فعالیت هیات های مذهبی افزایش برق را در استان شاهد هستیم که از مسوولان هیات ها درخواست می شودپس از پایان مراسم اقدام به خاموشی ریسه ها و لامپ های پرمصرف نموده تا با قطعی برق مواجه نشویم.

این مسوول خاطرنشان کرد: دربرخی از هیات های مذهبی حدود۲۰۰ تا ۳۰۰ لامپ  به کار گرفته شده که اغلب این لامپ هاپر مصرف بوده که بار مصرفی برق را در ساعت پیک مصرف بالا می برد.

عباس زاده افزود: تیم های گشت شرکت نیروی برق استان به برخی از هیات های مذهبی  پرمصرف برق اخطارمی دهند اگر مصرف کاهش نیابد مجبور هستیم که ریسه های پر مصرف را جمع آوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید همه رعایت کنند، گفت: اکنون سهمیه خاموشی که به استان داده شده ۳۰۰ مگاوات است اما  میزان مصرف  استان۲۰ درصد بالاتر از نرم است.

عباس زاده تاکید کرد که براساس مصوبه کارگروه کشوری در صورت افزایش مصرف برق ابتدا باید خاموشی ها  در صنایع اعمال شود و اگر نیاز به خاموشی بیشتر بود قطع برق در بخش خانگی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مصرف هر مشترک خانگی را وسایل برودتی به خود اختصاص داده است، اظهارداشت: مشترکان برق خانگی می بایست دمای کولرهای گازی را  ۲۵ درجه و کولرهای آبی نیز روی دور کند تنظیم کنند.

شرکت توزیع برق استان البرز یک میلیون ۴۵۰ هزار مشترک در بخش ، خانگی، صنعت، تجاری و غیره دارد.

استان البرز حدود سه هزار و۲۰۰ هیات مذهبی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …