پنجشنبه , 9 فروردین 1403

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۳؛ بارش برف و باران در ۳۰ استان/ هشدار سیلاب و کولاک برف در ۲۲ استان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی طی 24 ساعت آینده در اکثر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان فعال است. در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد.

شدت بارش‌ها برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و استان‌های خوزستان،‌فارس و بوشهر است.

فردا یکشنبه در استان‌های واقع در غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز و روز دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، هرمزگان و جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت.

روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش بینی می‌شود. روز چهارشنبه بارش‌ها در جنوب غرب، غرب،‌ جنوب، جنوب شرق، مرکز و برخی مناطق شرق کشور ادامه خواهد داشت.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف و باران

منطقه اثر: قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی، بارش برف همراه با لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین‌شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها.

توصیه: آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی سازمان‌های مربوطه همچون شهرداری‌ها و راهداری‌ها، پرهیز از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهرها و سفرهای بین شهری. 

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما
منطقه اثر:

شنبه 1401/10/03: کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، قم، سمنان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان رضوی، شمال استان‌های کرمان و خراسان جنوبی.

یکشنبه 1401/10/04: گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان.

اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تأخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی محلی و محدود در معابر.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به‌هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی شهرداری و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز.

توصیف سامانه: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و مواج‌شدن دریا

زمان پایان: شنبه 1401/10/03

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا 1.5 تا 2.5 متر

منطقه اثر:

جمعه 1401/10/02: شمال خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر.

شنبه 1401/10/03: خلیج فارس و تنگه هرمز، در استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی.

توصیه: خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …