شنبه , 8 اردیبهشت 1403

نیروگاه منتظر قائم نیازمند توسعه تجهیزات است

محسن دانک عصر چهارشنبه در نشست خبری  با اشاره به اینکه  نیروگاه  منتظر قائم درآینده قابلیت افزایش حدود ۵۰۰ مگاوات تولید انرژی را دارد ، افزود:  برای تحقق این امر نیازمند  نصب واحدهای جدید از جمله پست و ایستگاه گاز هستیم.

 وی با یادآوری این نکته که نیروگاه منتظرقائم ۵۱ سال پیش توسط یک شرکت خارجی راه اندازی شده است ، گفت : امروز با وجود تحریم ها ، تمام قطعات این نیروگاه توسط متخصصان داخلی نوسازی می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید منتظرقائم فردیس اظهار داشت:  اکنون  این نیروگاه  در قالب پروژه ای مشترک با دانشگاه صنعتی شریف در حال مطالعه برای ساخت برج های  خنک کننده خشک برای برج های با برج های خنک کننده  تر است.

وی ادامه داد: نیروگاه منتظر قائم فردیس بیش از یک هزار و ۳۰۰ مگاوات  قابلیت تولید برق دارد  و اکنون ۲۰ درصد برق استان های تهران و البرز را تامین می کند.

 مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید منتظرقائم فردیس گفت: اکنون  تولید برق  در نیروگاه حرارتی با زحمت شبانه روزی کارکنان انجام می شود و انتظار می رود تا جایی که ممکن است مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی خاطر نشان کرد: بهار امسال  ۲۸ درصد نسبت به بهار سال گذشته تولید انرژی در کشور داشتیم اما با این وجود شاهد خاموشی هایی در سطح کشور هستیم .

دانک  در خصوص مسایل زیست محیطی نیروگاه منتظر قائم گفت: این نیروگاه دارای گواهینامه« ایزو ۱۴ هزار» زیست محیطی است و رعایت نکات زیست محیطی در اولویت این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید منتظرقائم فردیس بیان داشت : این نیروگاه دارای  واحدهای تصفیه پساب صنعتی و پساب بهداشتی است .

دانک با بیان اینکه در زمینه زیست محیطی نیروگاه چند اقدام انجام داده است،افزود: احداث واحدهای تصفیه خانه و پالایش آنلاین دودکش های واحدهای نیروگاه از جمله اقدامات است.

وی  اظهار داشت: هر سه ماه یک بار سازمان حفاظت محیط زیست  بدون اعلام قبلی میزان آلودگی زیست محیطی نیروگاه منتظر قائم را رصد می کند.

وی توضیح داد: تلاش ما بر این است که مقدار ناچیزی که مشکلات زیست محیطی به وجود می آید را به حداقل ممکن برسانیم.

دانک گفت: اگر واحدی از این نیروگاه با مشکل مواجه شود با اندک زمان  به چرخه فعالیت بر می گردد و این نتیجه تلاش های شبانه روزی کارکنان این نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید منتظرقائم فردیس گفت : تمام تلاش ها بر این است که عملکرد  برج های خنک کن نیروگاه  را بالا تر ببریم و  بازسازی و تعمیرات برج های خنک کن به عنوان یک پایگاه  اصلی طوری انجام  شود که بازدهی  برج ها را افزایش دهیم.

وی بیان داشت : یکی از اقدامات موثر در این نیروگاه کاهش برداشت آب از چاه ها بوده و به جای آن پساب نیروگاه برای خنک کردن برج های حرارتی  بازچرخانی می شود.

دانک  با اشاره به اینکه نیروگاه  منتظرقائم هم تصفیه پساب صنعتی  و هم پساب بهداشتی دارد، گفت: ظرفیت تصفیه پساب نیروگاه منتظر قائم حدود ۶۰ مترمکعب است که از میزان پساب واحدهای تولید برق بیشتر است.

نیروگاه منتظر قائم فردیس سه درصد برق کشور را تامین می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …