پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

نگاه ویژه دولت‌ بسترساز حمایت از تعاونی ها و واحد های بزرگ اقتصادی است

 به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز ، محمد بهرو در در دوازدهمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز ، تنها را نجات اقتصاد کشور را تجمیع واحد های خرد و به کارگیری سیاست های تولیدی یکسان در این مجموعه دانست.

وی گفت: باید سیاست های تولید در مجموعه واحدهای خرد “SME” برای بالا بردن ضریب تبدیل مواد غذایی و کاهش ضایعات  محصولات به کار برده شود.

بهرو  افزود: در بخش محصولات زراعی با برنامه ریزی دقیق و به کارگیری روش‌های علمی نوین در کشت محصولات کشاورزی شاهد کاهش مصرف آب، کود و سموم و درنهایت افزایش بهره وری و بالا رفتن قدرت رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت نیز در این راستا اجرای برنامه حمایتی مناسبی را در کشت قراردادی برای فعالان این عرصه مورد توجه قرار داده است.

مشکل تامین آب گلخانه داران البرز برطرف شد

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه ضعف زیر ساختی در توزیع نهاده های دام و طیور در کشور وجود دارد گفت: در پی اقدامات و پیگیری این کمیسیون در ماه های اخیر مشکل تامین آب گلخانه داران استان البرز برطرف شد.

بهرو همچنین به رفع مشکلات مرغداران گوشتی و تخم گذار استان البرز توسط کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز اشاره کرد  و گفت: این مشکلات طی نشستی با حضور رییس وقت کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های دولتی از جمله مدیرعامل پشتیبانی امور دام مطرح و پس از بررسی به صورت اورژانسی برطرف شد.

وی با اشاره به وجود انبوه مشکلات زیرساختی در تهیه و توزیع نهاده های دامی و طیور در کشور، دلیل عدم رفع این مشکلات در حوزه نهاده های طیور را تعدد واحدهای خرد در این‌ صنعت و نبود انسجام تولید در میان اتحادیه ها و تشکل های فعال آن عنوان کرد.

استان البرز بیش از سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …