سه شنبه , 28 فروردین 1403

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز: ساختار فرهنگی کشور با تعویض چند مدیر فرهنگی متحول نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه کرج ،آیت‌الله حسینی‌همدانی در مراسم رویداد قیام اظهار داشت: مسیر طی شده در گام نخست انقلاب همراه با  کسب  تجارب، تلفات، ریزش‌ها و رویش‌های متعددی بود که سبب شد به بلوغ برسیم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با تدبیر و آینده‌نگری دستورالعمل متقنی را برای چهل‌ساله دوم انقلاب صادر کردند،افزود : این دستورالعمل و روش اجرایی آن که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد، مسیر چهل‌ساله دوم انقلاب را مشخص می‌کند.

امام جمعه کرج بابیان اینکه باگذشت سه سال از صدور بیانیه “گام دوم” هنوز نمود اجرایی آن در کشور پیدا نشده است ، گفت: این بیانیه نیاز به اجرا دارد و با سخنرانی اتفاقی نخواهد افتاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ما در حوزه فرهنگ نیاز به تغییر ساختار داریم و باید انقلابی عمل کنیم، گفت: به مسئله‌ آسیب‌شناسی و مسئله شناسی در این حوزه باید توجه کرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی  با تأکید بر اینکه این مهم مورداشاره رهبر معظم انقلاب نیز بوده است ، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم فرمودند: در مسئله فرهنگ و رسانه، به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل‌داریم در ساختار فرهنگی کشور و یک حرکت انقلابی لازم است، البته حرکت انقلابی، یعنی خردمندانه و عاقلانه، معنای انقلابی بودن بی‌هوا حرکت کردن و بی‌حساب حرکت کردن نیست.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه ساختار فرهنگی آسیب هست و تغییر ضرورت دارد ، گفت: تغییر ساختار فرهنگی کشور با تعویض چند مدیر فرهنگی محقق نمی‌شود و باید به جهت فرهنگی توجه و به‌صورت انقلابی عمل کرد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید مردم وارد میدان شوند، گفت : مثل دوران انقلاب باید به جامعه اجازه عمل داد و خود عامل تغییر و رشد و شکوفایی باشد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بابیان اینکه باید آگاهی جامعه را بالا برد و نیازهایش را به او نشان داد ، گفت: امروز با دسیسه‌های دشمن نیازهای جامعه تغییر پیداکرده است.

وی بااینکه امروز دشمنان با افزودنی و محتوا‌های غیرمجاز ذائقه مردم را تغییر داده‌اند، اذعان کرد: متأسفانه غیرت دینی از برخی افراد جامعه گرفته‌ شده و افراد نسبت به مسائل دینی و شرعیات بی‌تفاوت هستند و جای منکر و معروف عوض‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای تغییر باید به جامعه اعتماد کرد، با اشاره به جریانات مردمی ابتدای انقلاب، گفت: جامعه باید به خود آگهی برسد و به او اعتماد کرد تا خودش عمل کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بابیان اینکه فعالان محلات و تشکل‌های مردمی و امین باید جلودار این جریانات باشند ، گفت: با توجه به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب در این مرحله حلقات میانی باید تشکیل شوند.

وی با تأکید بر جایگاه و نقش مهم مساجد در این حرکت‌های مردمی، به محور بودن مسجد اشاره کرد و گفت: قرارگاه مرکزی این جریانات در هر محله باید در مسجد آن محله تشکیل شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره بر اینکه امید و امیدبخشی در جامعه از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است ، تصریح کرد : رهبری دراین‌ باره در بیانیه گام دوم می‌فرمایند «توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

وی متذکر شد: سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید، در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه فعلان محلات اگر خوب عمل کنند می‌توانند محله را تغییر دهند ، گفت: کسی که می‌خواهد این مسئولیت را قبول کند باید خودش باانگیزه و باور باشد.

وی «حوصله و سعه‌صدر داشتن»، «نگاه مسئولیت دار» و «امید و امیدآفرینی» را از ویژگی فعلان محلات دانست و گفت: فعالی با این ویژگی‌ها تا فرد را مقصد درست نرساند، او را رها نمی‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه «عزت»، «عزم» و «امیدآفرینی» در سراسر سیره شهید سپهبد قاسم سلمیانی سرشار است، گفت: رهبری نیز دربیانی در سال 76 امید را بزرگ‌ترین قوه محرکه معرفی کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید باقدرت، صلابت و برنامه‌ریزی تا پیروزی نهایی جبهه حق قدم برداشت، گفت: این را بدانید که یقیناً جبهه حق پیروز است.

انتهای پیام/ ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …