چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

نشست شورای اداری استان البرز با حضور هیئت دولت برگزار شد

نشست شورای اداری استان البرز امشب با حضور ابراهیم رئیسی و جمعی از وزرای دولت سیزدهم برگزار شد.

نشست شورای اداری استان البرز با حضور هیئت دولت آغاز شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ در این نشست استاندار البرز با اشاره به شهادت ۲ شهید روحانی در مشهد مقدس ضمن عرض تسلیت و محکوم کردن این حرکت تروریستی گفت: استان البرز بیش از پنج هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

عبداللهی با اشاره به برخی از ظرفیت‌ها و مشکلات استان البرز افزود: وجود ۴ زندان در استان، مهاجر پذیر بودن، ضعف زیرساخت‌های توسعه‌ای از جمله مشکلات استان است و تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله مدرسه سازی، افزودن هزار تخت بیمارستانی، توسعه کشت گلخانه‌ای و … از مهمترین اقدامات دولت برای رفع مشکلات استان برشمرد.

بودجه استان البرز نیازمند نگاه ویژه دولت است

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج در این نشست با انتقاد از سفر کوتاه رئیس جمهور، البرز را استانی محروم دانست و اظهار امیدواری کرد سفر رئیس جمهور برای این استان رهاوردهای مناسبی داشته باشد و مصوبات تا اجرا پیگیری شوند.

 آیت الله حسینی همدانی در اجرای طرح ها سرعت و دقت را 2 اصل مهم می دانست که باید به موازات هم حرکت کنند.

 وی با اشاره به وضعیت اماکن ورزشی و تفریحی برای جوانان به خصوص بانوان خواستار مناسب سازی این فضاها برای حضور با کرامت بانوان شد.

 آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سهم بودجه استان گفت: اگرچه بودجه استان در دولت سیزدهم به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته اما با توجه به عقب ماندگی استان برای جبران آن کافی نیست.

نشست شورای اداری استان البرز با حضور هیئت دولت آغاز شد

 وی با اشاره به وضعیت متروکرج نیز گفت: باید بودجه متروکرج افزایش یابد تا خطوط مترو سریع ساخته و راه اندازی شوند.

امام جمعه کرج به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: اعتبارات فرهنگی در زمینه سینماها، سالن های تئاتر و سالن های چند منظوره بسیار کم و در شان استان نیست.

وی افزود: با توجه به اقلیم استان باید توجه ویژه‌ای به صنایع تبدیلی شود به خصوص در زمینه پرورش گل که می تواند در 4 فصل بار بیاید. پارک علم و فناوری البرز نیز رتبه چهارم کشور را دارد اما در زمینه بودجه جزو آخرین مراکز فناوران است.

البرز استانی محروم در مجاورت تهران

در ادامه حدادی نماینده مردم البرز در مجلس با اشاره به مشکلات استان به ویژه در زمینه اموزش و پرورش و تعلیم دانش‌آموزان خواستار سرمایه‌گذاری ویژه در این بخش شد.

 اصلاح ساختار بودجه و بازنگری در سهم استان از بودجه از جمله مواردی بود که حدادی به آنها اشاره کرد.

 مشکل کم آبی و سهم استان از سد طالقان، مشکلات جدی در شهر جدید هشتگرد برای احداث بیمارستان این شهر، طرح نیمه تمام جاده طالقان به هشتگرد با ۲۱ سال معطلی، پروژه ساخت استادیوم ورزشی غرب استان که بودجه کمی برای آن در نظر گرفته شده و حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله مواردی بود که حدادی برای رفع آنها از دولت کمک خواست.

نشست شورای اداری استان البرز با حضور هیئت دولت آغاز شد

در ادامه عسگری نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیران کشوری و وزرا نگاه واقع بینانه ای نسبت به مشکلات استان البرز با وجود نزدیکی به تهران ندارند. کرج با ۳۵ درصد حاشیه نشینی در کنار زاهدان بیشترین میزان حاشیه نشینی کشور را دارد.

او افزود: کرج ایران کوچک است که با مهاجرت زیاد و توسعه ناموزون در این کلانشهر با مشکلات مختلف مواجه شده است. آسمان فروشی و تراکم فروشی از دیگر مشکلات این استان است .همچنین اعتبارات تخصیص یافت هیچ تطبیقی با سرانه جمعیتی ندارد و سهم استان از بودجه نفت خیلی پایین است.

به گفته عسگری ساماندهی فاضلاب استان، میزبانی از ۱۰ درصد زندانیان کشور، دست و پنجه زدن استان با معضلات فرهنگیان و بهره مند بودن از پرترددترین محور کشور در استان یعنی جاده کرج چالوس و بهره مندی از کمترین بودجه راه و شهرسازی، موضوعات مهمی است که باید دولت به آنها نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

همچنین عباسی نماینده دیگر استان در مجلس نیز گفت: استان البرز نیازمند ایجاد بازسازی انقلابی در همه بخش‌ها است. این استان دارای محرومیت های پنهانی در زمینه سرانه فضای آموزشی، کمبود ۶ هزار معلم و کمبود سرانه تخت بیمارستانی می باشد.

او افزود: برای مثال در زمینه تخت های بیمارستانی البرز آخرین استان کشور است و نیازمند ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید می باشد. اختصاص حقابه از سدهای طالقان و کرج استان البرز بسیار پایین است و باید مقابل محیط زیستی رودخانه کرج نیز در نظر گرفته شود.

تصویب ۱۷۲ طرح با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این نشست گفت: رهاورد سفر رئیس‌جمهور استان تصویب ۱۷۲ طرح با اولویت تکمیل طرح های نیمه تمام است. 

مرتضوی افزود: ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اقتصادی استان هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان اعتبار برای ازدواج زوج های جوان و ۱۷۱ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای آموزشی استان البرز اختصاص یافته است. همچنین اعتبارات بسیار مناسبی در زمینه راه و شهرسازی استان نیز تخصیص یافته است.

نشست شورای اداری استان البرز با حضور هیئت دولت برگزار شد

مدیر کارآمد ارزشمندتر از اعتبار و بودجه است

رئیس جمهور در شورای اداری استان البرز گفت: فقدان عدالت، نظام اداری چانه زنی را روی کار می آورد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: در صورت روی کار آمدن این نظام اداری، چانه زنان بهره مند می شوند؛ در نظام مدیریتی کشور معقتد هستیم که در محضر خداوند قرار داریم پس پاسخگویی به مردم و رعایت سلسله مراتب اداری را اولویت می دانیم.

او تصریح کرد: خود کنترلی در محضر خداوند ایجاد می شود و همه جا نمی شود بازرس قرار داد و احساس حضور در محضر خداوند کارمند را متعهد می کند.

رئیس جمهور گفت: خودکنترلی، مهمترین کنترل درنظام اداری است که در نظام اداری دینی به وجود می آید.

او افزود: باید توجه داشته باشیم که نظام اداری برمحور عدالت حرکت کند و به روابط ناسالم حساس باشیم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: مدیرانی که در دولت سیزدهم مسئولیت دارند باید به فساد و روابط ناسالم اداری حساس و به عدالت توجه داشته باشند.

او تاکید کرد: مردم استان البرز باید احساس بکنند که گفته های ما به عمل رسیده و همه این ها نیازمند کار جهادی و جهشی است.

رئیس جمهور گفت: کار جهادی عقب افتادگی های ما را جبران می کند البته کار جهادی باید برمبنای برنامه ریزی انجام شود. نظام مسائل البرز باید تهیه و اولویت سنجی شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: نقش مدیریت و مدیران از اعتبار و بودجه مهمتر محسوب می شود پیش آمده که دربخشی اعتباری افزایش پیدا نکرده اما یک مدیر آن بخش را متحول کرده است.

او افزود: برای مدیران بیشتر از اعتبار و بودجه ارزش قائل هستم زیرا نقش تعیین کننده تری دارند.

رییس جمهور در پایان با اشاره به انتشار نامه ای مبنی بر هزینه 800 میلیونی سفر رئیس جمهور به استان البرز گفت: ما برای حضور در استان از مترو استفاده کردیم، افطار را هم همراه با نماینده ولی فقیه و استاندار در خوابگاه دانشگاه خوارزمی صرف کردیم باید مراقب بود که این هزینه ها به نام ما و به کام دیگران تمام نشود.

امروز رئیس جمهور در نوزدهمین سفر استانی خود به البرز سفر کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …