شنبه , 15 اردیبهشت 1403

مناظره ها از روند تخریبی دولت خارج شود

علی طاهری خلوص روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: اکنون نامزدهای انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نه تنها به جامعه روحیه امید و نشاط نمی بخشند بلکه با بیان مطالبی که دولت امکان پاسخ دهی به آن را ندارد، فقط به تخریب دولت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این نامزدهای انتخاباتی گویی برای انتقام گیری از دولت در صحنه انتخابات حاضر شده اند، خاطرنشان کرد: مناظره برای بیان برنامه های نامزد ریاست جمهوری در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی،سیاسی و فرهنگی به منظوراطلاع رسانی به مردم است درحالی که مردم از دو مناظره ای که تا کنون انجام شده چیزی بجز تخریب دولت دستگیرشان نشد.

وی یادآورشد: نامزدها به جای این همه تخریب و توهین در مناظر، سخنرانی و یا برنامه های رسانه ای خود بویژه در فضای مجازی به بیان راهکارهای مناسب برای عبور از مشکلات و بحران های موجود در کشور بپردازند.

این جامعه شناس البرزی برگزاری این گونه مناظره ها را مناسب شان مردم ندانست و اضافه کرد: برگزاری چنین مناظره هایی کمرنگ شدن حضور مردم در پای صندوق های رأی را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: تخریب دولت صرفا برای هیجانی کردن روند تبلیغات می تواند مخاطراتی برای کشور داشته باشد  و دلسردی مردم نسبت به انتخابات ۲۸ خرداد ماه را رقم بزند.

طاهری خلوص استفاده از این شگرد تبلیغاتی را منفی دانست و افزود: این رویه باعث نمی شود که مردم روی خوش به یک نامزد یا حزب در انتخابات ۱۴۰۰ نشان دهند بلکه این رویکردهای غیرمنصفانه مخاطبان را دلزده می کند.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم کارنامه دولت را ارزیابی کنیم باید با نگاهی واقع بینانه و منصفانه عملکرد آن را بررسی کنیم زیرا نمی توان به صورت تک محوری و تک عاملی به این بحث ورود پیدا کرد. 

وی گفت: رعایت قانون، حقوق مردم و اخلاق‌مداری در زمان تبلیغات نامزدها، مهمترین لازمه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است که نامزدها باید تا پایان فرآیند انتخابات به آن توجه جدی داشته باشند.
طاهری خلوص ادامه داد: تبلیغات اصولی نامزدها می‌تواند در ایجاد شورانتخاباتی و همچنین بالا بردن مشارکت مردمی مؤثر باشد .

وی افزود: دشمنان می‌خواهند با تلقین تنبلی اجتماعی، بی اعتمادی و جنگ روانی و اقتصادی، مردم را از حضوردر انتخابات دور کنند پس باید هوشیارانه عمل کرد تا سطح مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه پایین نیاید.

طاهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پشتوانه ای به محکمی یک ملت بزرگ دارد،عنوان کرد: امروز دشمن می‌خواهد تنبلی اجتماعی، عدم اعتماد و عدم ارزشمند شمردن ارزش‌ها را به ما تلقین کند، آنها با جنگ روانی و اقتصادی در صدد رسیدن به اهداف خود و دور کردن مردم از شرکت در انتخابات هستند.

جامعه شناس البرزی تاکید کرد:  مردم مهم ترین سرمایه  کشور هستند و هر چه برای رضایتمندی آنها بیشتر تلاش شود اعتماد و مشارکت جامعه بیشتر می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …