شنبه , 1 اردیبهشت 1403

معاون وزیر دفاع: سند راهبردی دانش‌بنیان وزارت دفاع رونمایی می‌شود/ پیش‌بینی افزایش ۳۰درصدی صادرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نظرآباد، رضا طلایی‌نیک عصر امروز در بازدید از مجموعه فخر ایران در شهرستان نظرآباد با اشاره به برنامه‌های وزارت دفاع برای احیای این مجموعه اظهار داشت: هدف از این بازدید بررسی میدانی برای احیا و توسعه ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در مجموعه فخر ایران است. متأسفانه در چند دهه گذشته به‌علت تغییر خط تولید و شرایط حاکم اقتصادی از ظرفیت حداکثری مجموعه بهره‌برداری نشده است.

معاون امور راهبردی و مجلس وزیر دفاع با بیان اینکه با توجه به راهبردهای تعیین‌شده در سازمان اتکا برای مولدسازی همه ظرفیت‌های موجود برنامه جامعی تدارک دیده شده است، اضافه کرد: یکی از قطب‌های تولید تا مصرف بدون واسطه در کشور مجموعه فخر ایران است.

طلایی‌نیک با ابراز اینکه “به‌صورت موردی بخشی از ظرفیت‌ها در زمان حاضر فعال شده است”، گفت: طرح‌های جدید در وزارت دفاع در حال جمع‌بندی است که بعد از نهایی شدن مجوز توسط مسئولان استان البرز فعالیت این مجموعه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مجموعه فخر ایران در حوزه نساجی و پوشاک و کشت و صنعت برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: بازسازی و نوسازی بخش صنعتی فخر ایران و ایجاد ظرفیت جدید مسکونی یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

معاون امور راهبردی و مجلس وزیر دفاع با بیان اینکه مشکلات اسناد روستای عرب‌آباد بررسی شده است و تلاش داریم که برای این روستاییان نیز اشتغال‌زایی انجام شود، تصریح کرد: وزارت دفاع طرح جامعی را در زمینه اشتغال‌زایی در سال جاری تهیه کرده است ‌و سند تحقق راهبردی شعار سال توسط وزیر دفاع رونمایی می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخشی از امکانات و فناوری‌های ‌وزارت دفاع که در حوزه غیر‌نظامی کاربرد دارد برای کمک به دیگر بخش‌ها بهره‌گیری می‌شود، ادامه داد: بخشی از ظرفیت‌های فعال‌شونده در فخر ایران با مشارکت بخش خصوصی است.

طلایی‌نیک با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب‌ انتقال فناوری از سوی وزارت دفاع به بخش خصوصی است، گفت: یکی از ایده‌ها ایجاد شهرک تخصصی نساجی و پوشاک در مجموعه فخر ایران است و فعلاً تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

وی با اظهار اینکه “در سال‌ جاری کمک به محصولات غیر‌نظامی با مشارکت بخش خصوصی افزایش می‌یابد”، تصریح کرد: در حوزه صادرات پیش‌بینی افزایش 30درصدی انجام شده است و در سال گذشته حدود 10هزار میلیارد تومان مشارکت در تولید بخش غیر‌نظامی با بخش خصوصی داشتیم که قطعاً در سال جاری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ش+

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …