جمعه , 31 فروردین 1403

معاون استاندار البرز: زنان در پایداری روستاها نقش اساسی دارند

مریم اسماعیلی فرد روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه زنان روستایی تشکل های تحت پوشش تعاون روستایی البرز که در محل تعاون روستایی استان برگزار شد، افزود:  برگزاری این گونه نمایشگاه ها در معرفی ظرفیت ها و تولیدات منطقه می تواند مفید و موثر باشد. 

وی اظهار داشت: در اشتغال و کارآفرینی روستایی توجه به آموزش و ترویج ، بازاریابی محصولات تولیدی روستائیان و فراهم کردن زمینه های استفاده بهینه از تسهیلات مالی و حمایتی دولت در راستای اشتغالزایی روستایی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام مشکل اصلی بانوان روستایی که فروش محصولات و بازاریابی است، برطرف شود. 
در ادامه این بازدید مدیر تعاون روستایی استان البرز بیان داشت: تشکیل و آغاز تعاونی های زنان براساس مطالعات موردی و به لحاظ استفاده بهینه از نیروهای فعال جامعه برای ارتقاء سطح خانوار روستایی ، توسعه پایدار و در نهایت توانمند کردن زنان با توجه به ظرفیت مناسب در امر ساماندهی و ایجاد تعاونی در کشور انجام می شود که  به همین منظور هدف این نمایشگاه صرفا یک بنگاه اقتصادی نبوده ودر راستای حمایت از تشکل ها و تعاونی های زنان و کمک به بازاریابی تولیدات آنان می باشد. 
سید محسن موسوی افزود : مشارکت جامعه زنان در فعالیت های مختلف در راستای توسعه روستایی، نقش موثری دارد که یکی از راهکارهای مناسب برای بکارگیری مشارکت زنان، ایجاد شرکتهای تعاونی روستایی زنان است.

وی اظهار داشت: مشارکت زنان در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی یکی از شاخص های تولید کشور محسوب می شود، براین اساس باید فرصت هایی برای ایجاد مشارکت عادلانه همه اقشار جامعه فراهم نمود و همه از مزایای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بهره مند گردند.
وی از جمله راه های تشویق زنان روستایی به حضور در فعالیت های اجتماعی را برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای آنان عنوان کرد
نمایشگاه تولیدات روستایی که با هدف شناسایی،معرفی و فروش مستقیم محصولات شامل خشکبار، صنایع دستی، عسل،چرم ، محصولات شترمرغداران که عمدتا توسط بانوان روستایی تهیه می شود  برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …