شنبه , 1 اردیبهشت 1403

اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در البرز

وی افزود : همچنین نظارت ویژه بر عملکرد مراکز معاینه فنی از برنامه های اجرایی در این طرح است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از شهروندان خواست تا حد امکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود : با برنامه ریزی انجام شده  تردد وسیله نقلیه سنگین از ساعت ۶ صبح الی ۲۱ در کلانشهر کرج ممنوع است. 

وی گفت : با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

رحمتی پور  افزود :  اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت :  پایداری هوا و استقرار پدیده وارونگی باعث شده است تا همچنان وضع کیفی هوای این استان برای تمام گروه ها ناسالم باشد.

فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ و کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۶۵، ۱۶۹، ۱۶۵ و ۱۷۰ قرار گرفته که بیانگر قرار گرفتن وضعیت اضطرار آلودگی در این شهرستان ها است.

وی افزود: پایداری آلودگی هوا در استان باعث شد تا عصر دیروز در کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیم بر تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی استان گرفته شود.

حکیمی گفت: علاوه بر اجرای مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا توسط دستگاه های مسئول، تمامی دستگاههای اجرایی موظف هستند در امروز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه مورخ  با مرخصی تمام کارکنانی که دارای مشکلات تنفسی و قلبی هستند و همچنین مرخصی اولیای کودکانی که به مهد کودک می روند، موافقت کنند. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …