پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

مصمم به ارتقا شاخص های فرهنگی البرز با همفکری نهادهای انقلابی هستیم

سعید جابری انصاری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با رئیس حوزه علمیه استان البرز گفت: این  اداره کل به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی آمادگی لازم برای ترویج ارزشهای اسلامی با بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه را دارد.

وی افزود: برای تحقق اهداف دلسوزان حوزه فرهنگی و دینی جامعه در این نشست مقرر شد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مقدمات زیرساختی برای استقرار مرکز مشاوره تخصصی اسلامی با تجهیز یک سوله 1200 متری این اداره اقدام شود.

وی تصریح کرد: با شکل گیری این مرکز مشاوره عموم مردم استان و جامعه فرهنگی می توانند از کارگاههای آموزشی مختلف اجتماعی و فرهنگی آن بهره مند شوند.

جابری انصاری اظهار داشت: همچنین مقرر شد با تعامل بین کارشناسان حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محصولات چند رسانه ای از جمله کلیپ های کوتاه آموزشی به منظور  تقویت فرهنگ اسلامی و ارزش های اجتماعی تولید گردد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه در زمینه ترویج  امور فرهنگی، اجتماعی محله و منطقه محور نیز در این نشست رایزنی هایی نیز صورت گرفت افزود: استفاده از ظرفیت حوزه علمیه به ویژه در زمینه طرح ” امین و روشنا” در فضای مجازی مدارس  برای ارتقا کمی و کیفی باور های دینی تفاهم شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد در اجرای این طرح آموزش های متناسب در زمینه های  هنری و رسانه ای برای توانمند سازی مبلغان ارایه کند و برای این مهم توافق شد تا در سال آینده ۵۰۰ نفر آموزش داده شود.

وی افزود: ۲۰۰ نفر از روحانیون حوزه علمیه نیز در سطوح مختلف با استفاده از ظرفیت های اداره کل ارشاد اسلامی از طریق کانون مساجد و خانه مطبوعات آموزش های رسانه ای را فرا خواهند گرفت و برای این دوره نیز گواهی مرتبط صادر خواهد شد.

جابری انصاری یادآور شد : در راستای ارتقا سطح کیفی اطلاع رسانی اخبار حوزه علمیه نیز مقرر شد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه ایجاد پایگاه خبری حوزه علمیه البرز فراهم شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز خاطر نشان کرد: ارتقا بستر تبلیغ برای ارتباط مبلیغان حوزه علمیه با نسل جوان جامعه مهمترین رویکرد اداره کل ارشاد در همراهی با این پایگاه مهم دینی است. 

وی اظهار داشت: در حوزه حفظ ارزش های حجاب و عفاف نیز در این نشست تعاملات لازم صورت گرفته تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی همراهی و همفکری لازم را با مبلغان دینی و حوزوی ارتقا دهد.

 در این جلسه که رییس کانونهای مساجد استان البرز نیز حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین صادق خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه‌های علمیه استان البرز پرداخت و بر تقویت تعامل و هم اندیشی نهادهای فرهنگی و دینی در استان البرز  تاکید کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …