شنبه , 8 اردیبهشت 1403

مشاوران و مدیران مدارس البرز آموزش پیشگیری از خودکشی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح پیشگیری از خودکشی معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان البرز پس از رایزنی با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اجتماعی استانداری البرز در اقدامی نو، طرح پیشگیری از خودکشی در دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: چالش‌های مرتبط با دوره پسا کرونا، حضوری شدن مدارس و ناتوانی در سازگاری با شرایط موجود، مشکلات اقتصادی، خانوادگی و همچنین مشکلات مرتبط با هویت یابی ممکن است نوجوانان را در شرایط مخاطره آمیزی قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: از همین رو اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و آگاهسازی در دانش آموزان، والدین و مشاوران مدارس گامی مؤثر در افزایش تاب اوری در آنها خواهد بود.

محمدی فلاح با بیان اینکه مقرر است ۵۴۰ نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش این آموزش‌ها را دریافت نمایند افزود: در این راستا تاکنون کارگاه‌های آموزشی توانمند سازی مشاوران مدارس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مشاوران شهرستان‌های کرج، نظر آباد و ساوجبلاغ برگزار گردیده است.

وی گفت: در این کارگاه مشاوران ضمن آشنایی با علائم پر خطر در دانش آموزان با نحوه مداخله فوری آشنا شدند.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: همچنین اجرای برنامه آگاهسازی جمعیت عمومی در ۲۳ محله پر آسیب و ۱۵ مدرسه به صورت اجتماع محور در حال انجام می‌باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …