جمعه , 7 اردیبهشت 1403

مدیرکل تعاون : البرز در حوزه کارآفرینی در کشور پیشتاز است

حسین فلاح نژاد روز چهارشنبه در نشست رویداد کافه کارآفرینی  که در یکی از واحدهای تولیدی  استان البرز برگزار شد، گفت: باید با کمک کارآفرینان موفق به سمتی هدایت شویم تا به دیگران فرایند ایده پردازی و خلاقیت را آموزش دهیم.

وی افزود: هدف از ایجاد کافه های کارآفرینی را آشنایی صاحبان ایده های جدید با مهارت های کارآفرینی،خلق ایده های جدید، آماده نمودن بستر های نوین در کار آفرینی، الهام گیری از کارآفرینان موفق و ایجاد انگیزه در بین جوانان و صاحبان ایده برای تبدیل شدن به یک فرد کارآفرین نوآور است .

فلاح نژاد اظهار داشت : با توجه به اینکه در زمان حاضر برخلاف گذشته رویکرد جوانان به مشاغل پشت میز نشینی و اداری تغییر کرده است، گفت: این نوع اشتغال هم به لحاظ میزان درآمد و نیز ساختار و محدودیت مشاغل استخدام محور دیگر برای جوانان جذابیتی ندارد؛  بنابراین باید نسبت به تغییر رویکرد به سمت فرایندهای دیگری مانند کارآفرینی اقدام کرد تا بتوانیم بحث اشتغال و تولید را تقویت کنیم.

وی  گفت : امروزه در حوزه خدمات در کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا عدد بالایی را به بخش خدمات اختصاص داده اند  و کشورهای توسعه یافته به این نتیجه  رسیده اند که موفقیت در بستر اشتغال و اقتصاد نیازمند کارآفرینی است.

مدیرکل تعاون،کار روفاه اجتماعی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به اینکه  ۱۹ مرکز  خدمات مشاوره کارآفرینی و چهار مرکز شتاب دهنده و یک کافه کارآفرینی  از این اداره کل مجوز دریافت کرده اند،  گفت:  این مراکز در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی  گام بر می دارند.

کارآفرینی  و نقش مهمی آن در کاهش بیکاری

فلاح نژاد با اشاره به اینکه مهمترین مشکل اجتماعی در جامعه بیکاری  است تاکید کرد:  کارآفرینی با ایجاد فرصت مناسب جهت شاغل کردن افراد نقش بسیار مهمی در کاهش معضلات اجتماعی خواهد داشت.

وی تصریح کرد : البرز از استان های  خوب و قوی در حوزه کارآفرینی است و صنایع بسیار ارزشمندی در استان مستقر هستند که توسط جوان های  توانمند اداره می شوند.

در ادامه این نشست هر یک از کارآفرینان حاضر دغدغه های بخش کارآفرینی وراهکارهای توسعه این رویکرد در استان را بیان کردند و در پایان کارآفرینان برتر و برگزیده و فعال استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

 استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی و حدود ۳۰۰ واحد دانش بنیان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …