شنبه , 8 اردیبهشت 1403

فرماندار : اعتبارات بیشتری به توسعه کتابخانه های کرج تخصیص می یابد

غفور قاسم پور روز چهارشنبه در آیین نخستین  کتابخوانی ویژه ناشنوایان در کتابخانه عمومی علامه حلی کرج برگزار شد، افزود:  ارزش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فرمایش مقام معظم رهبری بخوبی نمود دارد؛ آنجا که فرمودند؛ «کتابخوانی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه واجب دینی است».

وی اضافه کرد:  امروز ایجاد فضاهای ویژه  برای مطالعه گروه‌های خاص  اجتماعی مانند ناشنوایان یک ضرورت است که  در راستای عدالت اجتماعی نیازهای این گروه های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

هادی آشتیانی سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این مراسم  با بیان اینکه یکی از هدف‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات به همه اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، محدودیت و زبان است گفت: به همین منظور ارائه خدمات به گروه های ناشنوا و کم شنوا همچون سایر اقشار جامعه یکی از الزامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده  است .

وی ادامه داد:  اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز نیز در راستای ایجاد و گسترش ارائه خدمات به ناشنوایان و کم شنوایان در کتابخانه‌های عمومی اولین بخش ناشنوایان در کتابخانه‌های عمومی استان را افتتاح می‌کند.
وی ضمن ضمن دعوت از ناشنوایان و کم‌شنوایان استان برای استفاده از خدمات ویژه این بخش ابراز امیدواری کرد با حضور علاقه‌مندان در این فضا و بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات این عزیزان بتوانیم تعداد فضاهای دراختیار برای این گروه از جامعه را با کیفیت بالاتری ارائه دهیم.
 بخش کتابخوانی ناشنوایان  کرج در فضایی با زیربنای ۴۰ مترمربع آماده سازی شده  و امکانات و تجهیزاتی از جمله سیستم های رایانه ای ، تلویزیون، منابع ویژه ناشنوایان و سایر تجهیزات مورد نیاز در آن قرار داده شده که ناشنوایان می توانند به صورت رایگان از خدمات این بخش استفاده نمایند.

استان البرز دارای  ۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی خودگردان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …