شنبه , 15 اردیبهشت 1403

محیط بانان البرزی موفق به نجات یک راس کل وحشی شدند

فردین حکیمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  ماموران یگان حفاظت محیط زیست کرج  حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی متوجه صدای شلیک گلوله در یکی از زیستگاه های حیات وحش می شوند.

وی افزود:  ماموران بلافاصله به محل اعزام و پس از پایش با دوربین  منطقه، متوجه مصدومیت یک راس کل وحشی می شوند که در اثر اصابت گلوله به شدت مصدوم شده بود.

وی اظهار داشت:  متاسفانه شکارچیان از محل متواری و حیوان آسیب دیده بلافاصله توسط محیط بانان با همکاری مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش به یکی از مراکز درمانی منتقل شد و پس از انجام معاینات و اقدامات درمانی، حیوان برای  طی مراحل تیمار و حصول سلامتی کامل با هدف رهاسازی  دوباره در طبیعت، به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش  استان منتقل شد.
حکیمی گفت: به دلیل صدور مجوز سلاحهای شکاری و عدم تناسب آن با جمعیت حیات وحش، شاهد افزایش تخلفات شکار غیر مجاز  در زیستگاه های حیات وحش هستیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از گونه های ارزشمند جانوری استان و جلوگیری از هر گونه آسیب و تهدید انها از سوی افراد سودجو، از جوامع محلی درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید منجمله حضور شکارچیان در زیستگاه های حیات وحش و یا حیات وحش آسیب دیده، موضوع را بلافاصله به یکی از محیط بانی های ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
حکیمی در پایان تصریح کرد: محیط زیست استان هیچ برنامه ای برای صدور پروانه شکار حیات وحش نداشته و با وجود تهدیدات موجود و تخریب زیستگاه های حیات وحش، همه باید تلاش کنیم از حیات وحش بعنوان سرمایه ملی و ارزشمند کشور حفاظت کنیم.

استان البرزدارای دو منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و شکار ممنوع طالقان می باشد. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …