جمعه , 31 فروردین 1403

محور شمشک ـ دیزین بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   کرج ،   علی زندی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره حمل و نقل جاده ای برگزار شد با اشاره به اینکه بودجه ملی تخصیصی به استان البرز امسال نسبت به سال‌های گذشته 420 درصد رشد داشته است ، اظهار داشت: روند افزایشی بودجه استان باید طی سال‌های گذشته و به صورت تدریجی انجام می شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بصورت شبانه روزی در آماده باش هستند ، بیان کرد: البته هنوز با بحران‌های زیادی نیز روبرو هستیم، از جمله اینکه میانگین سن ماشین آلات در راهداری و حمل و نقل جاده ای بسیار بالا است.

هشدار نائب رئیس شورای شهر کرج در مورد خطرات جاده قزلحصار/دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به پیشرفتی که در سال جاری در زمینه تجهیزات راهداری استان البرز حاصل شده است، گفت: اکنون 3 برابر  سال‌های گذشته ماشین آلات نمک پاش در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 18 فرایند کاری در سیستم سازمان حمل و نقل جاده ای کشور تعریف شده است ، افزود: این فرآیندها مشتمل بر ارائه مجوز برای مراکز معاینه فنی، شرکت‌ها، امداد خودرو، حمل و نقل کالا  است.

زندی فر عنوان کرد: محور شمشک- دیزین که به علت ریزش در مقطعی از این مسیر عبوری مسدود شده بود، اکنون بعد از 6 سال بازگشایی شده است، اما برای ایمن سازی بیشتر نیاز به نصب دیوار حائل در این محور است که با بهتر شدن شرایط جوی بلافاصله عملیات اجرای آن را آغاز  می کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک و روان سازی مسیر در محدوده پل‌های فردیس و کلاک برنامه ای ریزی شده است، افزود: برای حل این مشکل احداث دو کنار گذر در دستور کار قرار داده شد که یکی از پروژه‌ها تکمیل شده و دیگری با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در حال اجرا است، پل مهرشهر نیز برای کاهش ترافیک تعریض می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با بیان اینکه رسیدگی به محور قزلحصار یکی از  مطالبات عمومی و مهم مردم آن منطقه است، افزود: طرح آن تهیه شده و البته به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از طریق مناقصه تامین 10 میلیارد تومان آن در دستور کار قرار داده شد، با رسیدگی به این مسیر تصادفات جاده ای آن  به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه زیباسازی محور کرج -چالوس و هدایت آب دیواره‌ها در حال انجام است، افزود: به دنبال زیباسازی و ایمن سازی این محور هستیم  و رسیدگی به وضعیت تونل‌های این مسیر هم یکی پس از دیگری انجام می شود.
زندی فر با بیان اینکه  ما 14 هزار نفر  راننده در حال کار داریم ، عنوان کرد: فرایند کار راه و شهرسازی بسیار زیاد است، اما نکته قابل توجه این است که در حوزه تجهیزات هوشمند جاده ای جزو استان‌های برتر هستیم.

وی با بیان اینکه البرز استانی با تراکم جمعیتی بالا و ترافیک‌های سنگین جادهای  است، گفت: یکی از مشکلات ما در راستان البرز این است که بسیاری مواقع به دلیل ترافیک سنگین عبوری از محورهای استان نمی توانیم عملیات عمرانی را انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز افزود: آزاد راه الغدیر تنفسی باید به ترفیک استان البرز و تهران دهد و از چرمشهر شروع و به اول اتوبان گرمسار می رسد، این آزادراه نیز مشارکتی ساخته می شود.تمام قرادادها بعد از ساخت به عده پیمانکار است و راهداری و حمل و نقل جاده ای براین عملیات فقط نظارت دارد.

وی با بیان اینکه  محور هشتگرد-طالقان به دلیل کوهستانی بودن و نیاز به عملیات ایمن سازی در 6 کیلومتر ابتدایی مسدود شده است ، عنوان کرد: به دلیل نبود آنتن دهی مناسب و سخت بودن امداد جاده ای، از اول آذر تا اول فروردین طبق دستور بسته شد و با دستور استاندار در ایامی که مساعد باشد،این جاده باز می شود.
زندی فر با بیان اینکه رقم اعتبارات تخصیصی به این مجموعه تغییر آنچنانی نداشته است، افزود: این در حالی است که مصالح مورد استفاده ما گران شده و برای نوسازی ناوگان نیاز به بودجه بیشتری داریم.

وی با اشاره به اینکه محور اشتهارد به ماهدشت نیز حادثه خیز است، عنوان کرد: در حال حاضر مشغول رسیدگی به آن هستیم و آمار این جاده نیز کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز با شاره به وجود 35 دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان گفت: 25 مورد از این دوربین‌ها، سرعت لحظه‌ای و متوسط را به ما اعلام می‌کنند و تعداد 10 دوربین با هماهنگی پلیس کد جریمه را اعلام می‌کنند که به زودی در سطح استان نصب می‌شوند.

وی تصریح کرد: اتوبان کرج به قزوین دارای شاخصه‌های استاندارد است ولی باز هم در زمان بارندگی و بارش برف باید رانندگان به این نکته توجه کنند که با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا حوادث جاده ای کمتر رخ دهد.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …