پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

محققان البرزی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ایده های برتر ارسال کنند

دکتر محمد نبیونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله هفته پژوهش در سطح کشور و استان در حوزه های متنوعی برگزار می شود که پژوهشگران و فناوران برتر در یکی از این حوزه ها شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: یکی از بخش های هفته پژوهش برگزاری جشنواره ایده های برتر استان است که در هفت حوزه علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، علوم دامپزشکی، هنر و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش دانش آموزی و آزاد برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره بایستی آثار و ایده های خود را در چارچوب مشخص شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نبیونی بیان داشت: همچنین در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوران برگزار خواهد شد، محققان و پژوهشگران برتر ایده های برتر در قالب استارتاپ ارایه دهند تا نتیجه ایده های خود را دیده و منتج به محصول شود یا بتوانند در مراکز رشد مستقر شوند.

رییس بنیاد نخبگان استان البرز افزود: پس از داوری و اعلام نتایج از فناوران و محققان برتر در اختتامیه هفته پژوهش تقدیر می شود سپس  افراد برتر به مراکز توانمندسازی معرفی می شوند تا در دوره های آموزشی برای عملی شدن ایده ها با فرایند تولید محصول آشنا شوند ضمن اینکه می توانند ایده های خود را ثبت کشوری و جهانی کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره با حمایت و همکاری دستگاه های مختلف و با محوریت بنیاد نخبگان استان، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه های خوارزمی، پیام نور، آزاد اسلامی و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات علوم دامی، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برگزار می شود.

نبیونی با بیان اینکه فراخوان جشنواره ایده های برتر استان البرز از ۱۵ تا ۳۰ آبان ماه جاری  ادامه  دارد، گفت: از یکم تا ۱۰ آذرماه سال جاری نیز داوری آثار انجام و تا پیش از ۱۳ آذرماه نتایج اعلام می شود و در اختتامیه هفته پژوهش نمایشگاه هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

وی افزود: در صورت مناسب بودن شرایط به لحاظ بیماری کووید ۱۹، از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه سال جاری نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

سال گذشته به لحاظ شرایط کرونایی نمایشگاه هفته پژوهش  در البرز برگزار نشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …