جمعه , 31 فروردین 1403

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا: پیشگیری کرونا بدون مشارکت مردم ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدحسین سپهر عصر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا استان البرز اظهار داشت: هیچ کس در هیچ کشوری و دانشگاهی پیش‌بینی از وضعیت آینده کرونا ندارد و ما باید خودمان را برای شرایط احتمالی پیش‌رو آماده کنیم که اگر دوباره طغیانی صورت بگیرد، آن را مهار کنیم. در کشورهای اروپایی علی‌رغم واکسیناسیون عمومی‌، ویروس کرونا دوباره طغیان کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا کشور تاکید کرد که طغیان کرونا در کشورهای دیگر برای ما به این معنی است که باید مدیریت هوشمندانه داشته باشیم تا ضمن پیشگیری از طغیان آن در کشور جلوگیری کنیم، امروز کشور ما در شرایط  تهدید، تحریم، مشکلات فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و شکننده است، فرمانداران و استانداران باید به صورت عملیاتی و هوشمندانه کرونا را مدیریت کنند.

سپهر ادامه داد: کرونا در کمین است و باید آمادگی برای هر شرایطی داشته باشیم که  توصیه‌ها این است که  نخستین  گام در  مدیریت اپیدمی‌ها، حضور مدیران ستادی و عملیاتی در عرصه است.

وی با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌های طرح شهید سردار سلیمانی و با اشاره به اینکه در این طرح به خوبی عمل کردیم و نتایج خوبی دیدیم، ادامه داد: در برابر شرایط پیش‌بینی نشده باید از ظرفیت و تجارب طرح شهید سلیمانی بهره بگیریم‌.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: در طرح شهید سلیمانی انجام واکسیناسیون و مراقبت‌ها پیش‌بینی شده و امروز این طرح در حال تقویت است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر 2 نکته کلیدی یعنی سلامتی و معیشت مردم تاکید دارند، افزود: برای حفظ سلامتی و رفع مشکلات معیشتی مردم مدیران باید پای کار باشند.

سردار سپهر گفت: بر همین اساس رئیس جمهور هر هفته برای مدیریت کرونا و مشکلات مردم وقت می‌گذارند و معاون اول رئیس جمهور نیز نشست‌ها را برای مدیریت بهتر کرونا با جدیت دنبال می‌کنند.

وی بیان داشت‌: طرح شهید سلیمانی  ارزان‌ترین و موثر‌ترین طرح است که توسط سپاه و بسیج برای پیشتیبانی از وزارت بهداشت به اجرا درآمده است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و توانمندسازی مردم  در این شرایط کرونایی ضروری است  زیرا بدون پشتیبانی مردم نمی‌توان از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی صنفی و نظیر آنها  استفاده کرد.

سپهر آموزش همگانی در خصوص راه‌های پیشگیری از کرونا را ضروری دانست و گفت‌: با مهار کرونا بار کاری وزات بهداشت کم می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا  با اشاره به اینکه در کشور ما روابط اجتماعی‌ها با دیگر کشورها متفاوت است و مردم کشورمان با مسئولان همکاری می‌کنند، تصریح کرد: در این استان مهاجرپذیر باید برای پیشگیری و مهار کرونا به مشکلات زیرساختی آن توجه ویژه شود.

 وی تاکید کرد که این استان در بخش سلامت به ترسیم نقشه راه و فعالیت نخبگان نیاز دارد و باید الگویی  در زمینه مقابله با کرونا در استان مهاجرپذیر البرز ارائه شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، مشارکت دادن خیرین، صاحبان صنایع و اصناف در طرح‌های سلامت محور البرز ضروری دانست و افزود: فعالیت 2 شرکت بزرگ واکسن‌سازی کشور در البرز از ظرفیت‌های این استان است.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …