چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

فردیس دارای ۵۱۹ هکتار مکان با کاربری ناسازگار و مزاحم شهری است

بهزاد پرویزی  روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی طرح جامع شهر فردیس که با حضور نماینده دفتر فنی استانداری البرز برگزار شد، افزود: این گونه مراکز باید از محدوده شهری خارج و به مکان های مناسب انتقال یابند.

وی بیان داشت: مطالعه علمی  که توسط  مشاوران سازمان زمین شناسی کشور  انجام شده ، نشان می دهد که ۲ گسل زلزله در فردیس به موازات گسل اشتهارد پدیدار شده است.

پرویزی ادامه داد:  برهمین  اساس در زمینه توسعه شهر فردیس باید نکات فنی و مهندسی لحاظ کرد تا مشکلات بعدی حادث نشود.

 معاون فرماندار فردیس  از مسوولان ارشد استانی خواست هر چه سریع تر اختلافات تقسیمات کشوری حریم مرزی بین شهرهای فردیس و مشکین دشت مشخص کنند تا طرح های جامع  و تفضیلی این شهر اجرا شود.

وی طرح جامع را  سند راهبردی  فردیس برای توسعه این  شهر دانست و اظهار داشت:  این طرح چشم انداز ۱۰ساله فردیس را مشخص می کند و طرح تفصیلی نیز متعاقب طرح جامع صورت می پذیرد  که شامل اقدامات جزیی و دقیق در مناطق و محلات شهری است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس گفت: طرح جامع شهر فردیس برای اولین بار به صورت مستقل تهیه و تدوین می شود  و از مسوولان طرح  انتظار می رود در تهیه آن دقت نظر کافی به عمل آورند.

پرویزی افزود: نمایندگان مشاور طرح گزارشی از روند تهیه طرح جامع  ارائه دادند که بر اساس گزارش طی سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ نرخ رشد جمعیت شهر فردیس ۲.۵۲ درصد بوده است ولی در پنج سال اخیر روند مهاجرپذیری شهر فردیس تا حدودی کمتر شده و مقصد مهاجران به شهرهای اطراف نظیر محمدشهر و گرمدره تغییر یافته است.

وی بیان داشت: بر اساس مطالعه وضع موجود سرانه های درمانی، آموزشی، ورزشی و تجهیزات شهری شهر فردیس پایین تر از حد استاندارد کشوری است.

پرویزی افزود: همچنین از نظر ترافیکی جاده ملارد قسمت عمده بار ترافیکی شهر فردیس  را بر دوش می کشد لذا با احداث کمربند شرقی تا حدود زیادی ترافیک شهر از هسته مرکزی شهر خارج می شود.

طرح جامع شهر فردیس اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در آینده ای نزدیک برای  تصویب به مراجع ذیصلاح ارائه می شود.

شهر ۵۰۰ هزار نفری فردیس سال ۱۳۹۲ از کلانشهر کرج منفک و به مرکز شهرستان فردیس تبدیل شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …