شنبه , 15 اردیبهشت 1403

افتتاح سرای نوآوری تولیدات کشاورزی و فرآورده‌های ارگانیک

دومین سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی قابلیت‌های نوآوری تولیدات کشاورزی و فرآورده‌های ارگانیک به جامعه و صنعت در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مهرشهر افتتاح شد.

آئین افتتاح سرای نوآوری تولیدات کشاورزی و فرآورده‌های ارگانیکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، دومین سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان با نام سرای نوآوری تولیدات کشاورزی و فرآورده‌های ارگانیک با حضورمسئولین استانی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج در مهرشهر در راستای تکمیل چرخه زیست بوم فناوری استان افتتاح و آغاز به کارکرد.

مسئول سرای نوآوری تولیدات کشاورزی و فرآورده‌های ارگانیک در این خصوص گفت: ۹ مجموعه شامل هسته فناورو، سه واحد فناور و نیز یک واحد دانش بنیان در این سرا قرار گرفته اند و فعالیت خواهند کرد.
رضائی افزود: فعالیت ها‌ به صورت عمده در خصوص کشت بافت، کاشت گیاهان داروئی و بیمه محصولات کشاورزی است که به صورت فناوری شده انجام میشود و همچنین پژوهش و تحقیق در زمینه فضای سبز و کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی که در سطح ملی قابلیت اجرا دارند می‌باشند.
نمایده مردم شهر‌های کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این که مشوق‌هایی از سوی مجلس شورای اسلامی برای شرکت‌های دانش بنیان درنظرگرفته شده است گفت: در این راستا مجموعه‌هایی که برای توسعه خود هزینه‌ای انجام دهند کل آن هزینه‌ها به عنوان اعتبار مالیاتی در نظرگرفته میشود که ازطریق شرکت‌های دانش بنیان کارسازی میشوند وهزینه‌ها در آنجا تزریق و به سرا‌های نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان و مجمعه‌هایی از این دست که بتوانند بخش تحقیق و توسعه خود را تقویت کنند اختصاص پیدا می کند.
حسین کلانتری خلیل آباد ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان هم با اشاره به این که استان از پتانسیل‌های طبیعی و اقتصادی خوبی برخوردار می باشد و تلاش برای تکمیل چرخه زیست بوم فناوری استان از اهداف این دانشگاه است گفت:
تکمیل این چرخه که شامل مراکز رشد، فناوری، پژوهشی، سرا‌های نوآوری و فناوری و شتاب دهنده‌ها می‌باشند با توجه به شعار سال از وظایف این دانشگاه است که ایجاد سرا‌های نوآوری در راستای تقویت این امر و شناسایی پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان انجام می شوند.
او افزود: با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی جامعیت خاصی در استان دارد و دارای رشته‌های بسیار زیادی میباشد و همچنین با برخوردای از اعضای هیئت علمی ۶۰۰ نفری به همین منظورسهم و ارزش گذاری بسیار بالایی در این خصوص دارد که باید بتواند این چرخه را کامل نماید که دراین زمینه تا پایان سال ۶ سرای نوآوری دیگر نیز در استان به سر انجام خواهند رسید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …