پنجشنبه , 9 فروردین 1403

غدیر منشاء وحدت بین مسلمانان است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کلانشهر کرج تاکید کرد: رویداد غدیر اگر درست به آن پرداخته شود عامل مهم و موجب وحدت مسلمین  خواهد شد.

وی گفت: باید خطبه غدیر مورد مطالعه  دقیق قرار گیرد تا از معرفت و نورانیت آن برخوردار شد  که بند بند آن را رسول خدا (ص) با مستندات  آیات قرآن و تاییدات الهی بیان فرموده است  که از یک منظر خطبه ولایت و امامت است و از منظر دیگر به حکومت اسلامی پرداخته است.

 امام جمعه کرج همچنین با اشاره به ۵ مرداد ماه  سالروز اولین اقامه  نماز جمعه  رسمی نظام جمهوری اسلامی به امامت حضرت آیت الله طالقانی (ره)  افزود:  دشمنان اسلام به تبعیت از شیطان  سعی دارند اثر نماز جمعه را ازبین ببرند و یا کمرنگ کنند

وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزار رسانه  به فکر و عقیده مردم  به خصوص جوانان حمله می کنند تا آنها را در جنگ اراده ها و سپس مارپیچ سکوت  قرار دهند، نماز جمعه و خطبه های  عالمانه و دقیق بصریت بخش امام جمعه است که نقشه آنها را نقش بر آب می کند و از عقیده و فکر مردم حفاظت می کند.

حسینی همدانی  تاکید کرد: نماز جمعه نقش زیادی در برطرف کردن معضلات اجتماعی  نیز دارد و این قدرت را دارد تا  دستگاه های که کوتاهی می کنند را مورد اشاره قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز  خاطرنشان کرد: نماز جمعه آثار دنیوی و اخروی بسیاری دارد که به برکت نظام اسلامی  و حکم الهی زنده  و اقامه شده است .

وی  تاکید کرد: نقش و جایگاه نماز جمعه  و اثری که درجامعه دارد بر کسی پوشیده نیست  زیرا کانونی است که نقش وحدت بخشی، امید آفرینی، بصیرت افزایی ، دشمن شناسی ، مطالبه گری، عزت مندی، نشاط معنوی، مواسات و همدلی بین نمازگزاران و ده ها فضیلت دیگر دارد.

 امام جمعه کرج  در ادامه اظهاراتش  از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در روزهای پایانی دولت فعلی، افرادی را که در حق مردم کوتاهی و خیانت کرده اند را مورد سوال قرار دهند تا لااقل در تاریخ ثبت شود.

حسینی همدانی افزود: شما مردم بصیر  و فهیم با حضور خود در انتخابات دشمنان را  عصبانی کردید بنابر این  دشمنان در تلاش هستند تا  کام مردم را برای برخی ناکارآمدی ها و کمبود ها  و سو تدبیر ها  که همه به آن اذعان دارند، تلخ کنند.

امام  جمعه کرج گفت: دشمنان می دانند کابینه ای که تشکیل خواهد شد  کابینه کار و تلاش وجهادی برای ازبین بردن نواقص و کمبود ها است لذا  حاشیه سازی  و التهاب درست می کنند  تا دولت جدید را وارد حواشی کنند.

وی تاکید کرد: همه کسانی که تریبون دارند  باید از این فرصت استفاده و  تفکر دشمنان را برای مردم شفاف سازی و زمینه خدمت رسانی دولت جدید را فراهم کنند.

خطیب جمعه کرج  تصریح کرد: امروز  نوک پیکان را به طرف خوزستان عزیز گرفته اند؛ مردم خوزستان سنگردار نظام اسلامی بوده اند و از اول انقلاب تا به امروز همه مردم منطقه با شیوه های مختلف  بزرگواری تمام سختی ها را تحمل کرده اند.

وی تاکید کرد:  مردم خوزستان  هیچگاه اجازه نخواهند داد تا دشمنان از مطالبات آن‌ها بهره برداری سیاسی کنند و با دفاع از سنگر انقلاب اسلامی دشمنان را مایوس خواهند کرد.

امام جمعه کرج ادامه داد: در این سالها دشمنان و منافقان به دستور استکبار خیلی تلاش کردند که منطقه را ببه هم بریزند و درگیری درست کنند؛ با دروغ پردازی رسانه ای و جنگ روانی،  تشنج ایجاد و ثبات را ازبین ببرند.

وی خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی گفت: مردم انقلابی  با بصیرت تمام از نظام  و انقلاب و با حضور در صحنه دفاع خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرزتاکید کرد: مساله خوزستان باید اساسی حل شود و گلایه های که هست به حق است و باید در مسیر قانونی رسیدگی شود و امیدوارم دولت جدید جهادی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی از  اقدامات ضربتی سپاه  در  آبرسانی و خدمات دیگر به خوزستان تشکر کرد .

امام جمعه کرج متذکر شد : اگر به استان البرز هم رسیدگی نکنیم وضعیت  آب مثل خوزستان خواهد شد بنابراین مسوولان مربوطه با دغدغه بیشتری به این موضوع توجه کنند.

وی همچنین بر بازرسی‌های دقیق‌تر از اصناف به ویژه اصنافی که مایحتاج اصلی مردم را تامین می‌کنند تاکید کرد.

وی اظهار داشت: برخی از مغازه ها برق زیای را مصرف می کنند باید به آنها نیز تذکر داده شود تا در مصرف برق صرفه جویی صورت گیرد.

 حسینی همدانی تاکید کرد: مسوولان  ذیربط باید تا پایان زمان مسوولیت کار  خود صادقانه  و خالصانه  انجام دهند  اما احساس می شود که بعضی ها  امور را رها کرده اند و گفتند چند روزی که مانده  امور را رها کنیم  که به طور مثال  وضعیت نان و بازار اینطور می شود  و این مسایل قابل پیگیری است

 وی  تاکید کرد:  در زمان حاضر  که دولت در حال تغییر است  افرادی حتی ظاهر اتاق  کاری خود را نیز تغییر داده اند و چنان از انقلاب حرف می زنند که انگار همین دیروز  سینه چاک جریان خاصی نبوده اند لذا باید خیلی مراقب بود  که چنین افرادی دوباره در دولت رخنه نکنندو برای مردم گرفتاری درست نکنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …