پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

عملیات ساخت نخستین مدرسه سمپاد خیرساز در البرز آغاز شد

به گزارش ایرنا، معلم پیشکسوت « نرگس رسولی ختایی » به نیت برادرش شادروان « اسماعیل رسولی ختایی»  ۶ میلیارد تومان برای ساخت این مدرسه ۶ کلاسه  در سه طبقه با زیربنای ۰ ۴۸ متر مربع هزینه می کند.

معلم پیشکسوت « نرگس رسولی ختایی »  بانوی نیکوکاری است که سومین مدرسه اش را در کرج احداث می کند.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این آیین که روز سه شنبه در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ۲ کرج برگزار شد،افزود: در آستانه ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج)  شاهد ایثار فرهنگی پیشکسوت که سالها در عرصه تعلیم و تربیت خدمت کرده و امروز در عرصه مدرسه سازی برای فرزندان ایران خدمت می کند.

« علی حجرگشت» با اشاره به اینکه خیرین در راه ساخت کلاس های درس عمل می کنند، افزود: همه ما به رسم تکریم درآیین کلنگ زنی و شروع عملیات ساخت مدارس خیرساز شرکت می کنیم تا از خیران تشکر کنیم.

وی بیان داشت: از برکات فکر و سرمایه خیرین در راستای تربیت فرزندان ایران استفاده می کنیم زیرا دانش آموزان محصول و نماد کار معلمان در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان توانمند و خلاق محصول زیبای معلمان هستند،خاطرنشان کرد: دانش آموزان خروجی آموزش و پرورش هستند که آموزش و پرورش مقدمات کار را برای ساخت کلاس های درس از طریق مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی برای آنها فراهم می کند.

حجرگشت تصریح کرد: استان البرز از نظر فضای آموزشی فقیرترین استان کشور و آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس محروم ترین منطقه از نظر فضای آموزشی در کشور است.

وی ادامه داد: تا کنون خیرین زحمات زیادی برای ساخت فضاهای آموزشی کشیده اند و البرز به همت بلند خیرین برای ساخت کلاس های درس نیاز دارد تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

کار معلمان کیمیاگری است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز دراین آیین گفت: سر تعظیم فرود می آوریم در مقابل معلم پیشکسوت بانوی نیکوکار « نرگس رسولی ختایی »  چون کار معلمان کیمیا گری است و کار خیرین و فعالان نوسازی مدارس آماده کردن اولین سخت افزار آموزش برای دانش آموزان است.

« محسن پورگلیان » با اشاره به اینکه کار معلمان قابل ستایش است، اظهارداشت: بانوی نیکوکار سومین مدرسه خود را در کرج که تا کنون دراین منطقه مدرسه استعدادهای درخشان در متوسطه دوره اول نداشته است را بنا می کند.

وی خاطرنشان کرد: خیران مدرسه ساز می سازند تا در مقابل این خیراندیشی نتیجه کارشان که همان دانش آموزان فرهیخته است را در مدارس ببینند.

وی یادآورشد: این مدرسه ۶ کلاسه در سه طبقه با زیربنای ۴۸۰ متر مربع با داشتن ۹ اتاق از جمله فضای کتابخانه ای با آخرین استاندار معماری، سازه ای و تاسیساتی ساخته می شود.

 آموزش رایگان

بانوی نیکوکار معلم پیشکسوت « نرگس رسولی ختایی »  نیز گفت: آرزوی من برای بچه ها آموزش رایگان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ سال درسخوانده است و ۴۰ سال سابقه کار درآموزش و پرورش دارد، افزود: خانواده ای فرهنگی دارد و بردارمرحومش « اسماعیل رسولی ختایی»  هم تا زمانی که زنده بود کار خیر برای مردم انجام می داد.

وی یادآورشد: برادرم فردی سختکوش و خیر واقعی بود چون می گفت باید به گونه ای کار خیر انجام داد تا فرد دیگر به کسی نیازمند نباشد یعنی به جای کمک کردن موردی باید به فرد ماهیگری یاد داد.

بانوی نیکوکار ادامه داد: در زندگی فقط یک آرزو دارم و آن هم آموزش رایگان برای بچه هاست.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …