یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۳۹ هزار زن سرپرست خانوار البرز زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند

مریم اسماعیلی فرد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:  مجموع زنان سرپرست خانوار در استان البرز ۱۰۸ هزار نفر هستند و نسبت زن سرپرست خانوار در سه شهرستان طالقان, کرج و فردیس بالاتر از میانگین کشوری است‌. 

وی با اشاره به تشکیل کمیته بانوان قرارگاه اجتماعی استان البرز ادامه داد: در این کمیته مقررشده مسایل حوزه زنان و خانواده با حضور دستگاه های متولی از سه قوه و حلقه های میانی در قالب سازمانهای مردم نهاد,گروه های جهادی و خیریه به صورت ویژه و عملیاتی بررسی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز افزود: بر این اساس در حوزه اشتغال زنان مدیران مرتبط اقتصادی استان و مدیران بانک‌های مرتبط و کارافرینان و هیاتهای اندیشه ورز در قالب جلسات تعاملی به صورت مساله محور موارد را بررسی خواهند کرد.
وی تاکید کرد: فرصت‌های اقتصادی فراوانی در استان البرز داریم ولی بانوان ما با آن‌ها آشنا نیستند.
اسماعیلی فرد یادآورشد:  تسهیلاتی که در قالب اشتغال فراگیر ، مشاغل روستایی وخانگی داده می‌شود اما متاسفانه بر اساس بررسی میدانی متوجه شدیم خیلی از بانوان از این امر مطلع نیستند. 
وی بیان داشت: بنابراین با همکاری دهیاران، اعضای روستا و اعضای شهر که خانم هستند و همچنین از دستگاه‌های مرتبطی که این تسهیلات را ارایه می‌دهند در تلاش برای توان افزایی هرچه بیشتر بانوان هستیم.

۴۸ درصد از جمعیت سه میلیون و۲۰۰ هزارنفری البرز را زنان تشکیل می دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …