چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

طرح تشدید نظارت بهداشتی ۲ ماهه دامپزشکی البرز آغاز شد

دکتر «علیرضا جمالی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: اداره کل دامپزشکی استان البرز بر اساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر طرح تشدید نظارت بهداشتی اکیپ های مورد نظر را از روز ۱۴ اسفند تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ فعال کرد.

وی با بیان اینکه این طرح هم برای ایام نوروز بوده و در ادامه در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می شود، اظهار داشت: در این طرح یک هزار و ۵۰۰ نفر از دامپزشکان و کاردان های این استان در قالب ۷۲۲ اکیپ شرکت می کنند.

وی در خصوص نحوه فعالیت این اکیپ ها گفت: روزانه ۱۳ اکیپ در ۲ شیفت کاری در سراسر استان فعال هستند که در شهرستان کرج حدود چهار اکیپ، نظرآباد، هشتگرد و فردیس هر کدام دو اکیپ و مابقی شهرستان ها هر کدام یک اکیپ فعال هستند تا کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.

جمالی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح درصدد هستیم تا محصول پروتئینی بهداشتی مناسبی را در اختیار شهروندان قرار دهیم، افزود: قرار است تا در این طرح حدود ۱۰۰ واحد بسته بندی و کارخانه فراوری، ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز عرضه فراورده های خام پروتئینی، پنج کشتارگاه طیور و سه کشتارگاه دام  مورد بازدید و رصد قرار گیرند.

وی بیان داشت: در کشتارگاه ها علاوه بر بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی دامپزشک و کارشناس کشتارگاه ها نیز مستقر هستند که در کشتارگاه های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه های طیور به صورت شبانه فعالیت ها رصد می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: دامپزشکی استان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتیکه با مواردی غیربهداشتی برخورد کند، موضوع را مراکز قضایی ارجاع می دهد تا در این مراجع تصمیم گیری لازم برای برخورد قانونی با آن ها همچون جریمه، پلمب و یا هر گونه برخورد دیگر اعمال شود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۱۲ و یا به شماره تلفن ۳۲۷۳۷۱۷۹ اطلاع دهند.

طرح تشدید پایش و نظارت بر مراکز عرضه، کشتارگاه ها، رستوران ها و مراکز بسته بندی استان البرز در سال گذشته ۱۵۷ گروه نظارتی به تعداد ۳۱۰ نفر اجرا شد که از تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲ هزار و ۹۳۰ مورد بازدید توسط کارشناسان د امپزشکی البرز انجام شد.

از این تعداد بازدید انجام شده،برای هفت مورد به دلیل تخلف تشکیل پرونده در مراجع قضایی و تعزیرات انجام شد و ۱۹ مورد نیز حکم پلمب گرفته شد.

همچنین از ۱۴ تن و ۸۲۹ کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط شده از این مراکز، ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم به مراکز عرضه، ۱۱ تن به کشتارگاه ها و ۵۳۵ کیلوگرم به رستوران ها اختصاص داشت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …