پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار نقش مهمی دارد

« سلیمان رستمیان»  روز دوشنبه در آیین تجلیل از فرهنگیان جانباز آموزش و پرورش استان البرز افزود: ایثار و شهادت‌طلبی فرهنگی جامع و الگویی بی‌نظیر است که فقط برای جنگ و مبارزه نیست بلکه در تمامی عرصه‌ها باید از آن بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیاز به اقدامات فرهنگی و ترویجی برای توسعه این فرهنگ غنی داریم.

وی بیان داشت: خوشبختانه از پس از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا به امروز اقدامات خوبی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت صورت گرفت و منجر به این شده تا فضای ایثار و شهادت همچنان در جامعه وجود داشته باشد.

رستمیان یادآورد: آنچه در باورهای دینی خود داریم برگرفته از فرهنگی دینی ماست و جوانانی که امروز در جریان دفاع از مرزهای ایدئولوژیکی شهید می‌شوند با تاسی از جریان فرهنگی عاشورا است و همچنان نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: اتفاقات بسیاری در بستر عاشورا در طول تاریخ اسلام خصوصا تاریخ تشیع به وقوع پیوسته است که انقلاب اسلامی ما هم برگرفته از همان جریان است ؛  مجاهدت، رشادت و مبارزه‌های جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیار اثرگذاراست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: ما باید از خودگذشتگی، دگر خواهی، فتوت و جوانمردی را در جامعه ترویج کنیم و  بهترین الگو و اسوه برای ترویج این سیره و روش رفتار شهدا است.

وی اضافه کرد: باید به تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه توجه خاص داشته باشیم.

رستمیان تاکید کرد: وظیفه یکایک مسوولین، جامعه و مردم است که نسبت به تکریم از ایثارگران اهمیت دهند و باید ادای دین کنیم.

در این آیین از فرهنگیان جانباز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تجلیل شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …