جمعه , 14 اردیبهشت 1403

طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده در البرز به اجرا درآمد

سرهنگ حمد الله رحمتی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح با خودروهای شخصی ، دولتی و موتورسیکلت های  فاقد برچسب معاینه فنی  برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: روزانه بین پنج الی ۶ هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در معابر درون شهری  استان البرز جریمه می شوند که رانندگان باید در اسرع وقت برای رفع نواقص فنی خودرو خود اقدام کنند.

وی  از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

وی افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز نیز اعلام کرده که کیفیت هوای بیشتر مناطق این استان در وضعیت قرمز قرار دارد که بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمام گروه های جامعه می باشد.

فردین حکیمی  افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های استان البرز بالاتر از عدد ۱۵۰ است به طوریکه در شهرستان های اشتهارد و کرج این مقیاس ها به ترتیب بر روی اعداد ۱۷۳ و ۱۶۵ قرار گرفته است.

وی به پیش بینی هواشناسی البرز مبنی بر پایداری این وضعیت تا پایان روز دوشنبه اشاره و اظهار داشت: پایداری وضعیت جوی و استقرار پدیده وارونگی هوا منجر به این وضعیت شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …