پنجشنبه , 9 فروردین 1403

رایزنی های بلینکن با همتای اتریشی علیه بلاروس و روسیه

وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که بلینکن و لینهارت بر اهمیت حیاتی روابط ترانس آتلانتیک برای امنیت و رفاه اروپا، آمریکا و جهان تاکید کردند.

 بلینکن مدعی حمایت آمریکا از اتحادیه اروپا در مقابل سوء استفاده بدبینانه دولت بلاروس  از مهاجران آسیب پذیر تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف از دولت بلاروس خواستند که به این کارزار تحریک آمیز پایان دهد و  فوری به نقض حقوق بشر و آزادی های اساسی برای مردم بلاروس که مدعی هستند علت اصلی تحریم های اعمال شده توسط غرب است، رسیدگی کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از حمایت اتریش از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با اتهام  تجاوزهای مستمر روسیه و همچنین حمایت اتریش از عضویت تدریجی شش کشور بالکان غربی در اتحادیه اروپا قدردانی کرد.

پیش از این،  الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس با هشدار به کشورهای غربی و همسایگان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که بلاروس از امکانات و توانمندی لازم برای مقابله و پاسخ دادن به تهدیدهای نظامی برخوردار است.

یه گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس، لوکاشنکو روز دوشنبه در جمع مقام های وزارت دفاع بلاروس گفت: ستاد مشترک ارتش بلاروس باید بطور دقیق پیش بینی کند که دشمنان در چه جهاتی حمله می کنند و چگونه باید به این حملات پاسخ بدهیم.

وی خطاب به مقام های نظامی بلاروسی افزود: یک نیروی واکنش سریع باید ایجاد شود که در طول ۲-۳ ساعت در هر نقطه ای برای مقابله با دشمن وارد عمل شود.
به گزارش ایرنا، “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه در نشستی خبری مدعی شد اطلاعاتی مبنی بر اجرای کودتایی دولتی و برنامه ریزی شده در این کشور در روز اول ماه دسامبر (۱۰ آذر) دریافت کرده است.

زلنسکی تصریح کرد: چالش‌های بزرگی در کشور ما وجود دارد که توسط سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر رقم می خورد. مثلاً اطلاعاتی دریافت کردم که روز اول دسامبر در کشور ما کودتا خواهد شد.

“دیمیتری پسکوف” سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، مبنی بر تلاش مسکو برای برنامه‌ریزی کودتا در این کشور را رد کرد و گفت: روسیه هیچ برنامه ای برای شرکت در یک کودتا ندارد و فدراسیون روسیه هرگز در مسائل داخلی اوکراین دخالت نمی کند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در خصوص اتهامات مطرح شده از سوی “ولودیمیر زلنسکی” رییس جمهوری اوکراین مبنی بر تلاش برای کودتا علیه او گفت که آمریکا با دولت اوکراین در این خصوص در ارتباط است.

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …