جمعه , 14 اردیبهشت 1403

طرح استفاده از کیسه های پارچه ای خرید در البرز با جدیت دنبال می شود

فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از پلاستیک و محصولات سنتز شده از آن در جوامع، موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای حیات وحش و محیط زیست شده است.

وی اظهار داشت: همین امر توجه و به تبع آن راهکارهای بسیاری را در سال های اخیر برای کاهش آلودگی های پلاستیکی موجب شده است.
وی ادامه داد: توزیع کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک یکی از این راهکارهاست، چرا که کیسه های پارچه‌ای برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده بوده و برای محیط زیست هم چندان مضر نبوده و قابل بازگشت به طبیعت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بیان داشت: ضمن اینکه کیسه های پارچه ای  قابل شستشو بوده  اما کیسه های پلاستیکی پس ازمدتی به یک پسماند غیرقابل تجزیه تبدیل می شود و رها سازی آن در طبیعت آثار مخربی برای محیط زیست انسانی ، گیاهی و جانوری دارد.

حکیمی گفت: از این رو این طرح از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با همکاری جمعی از دوستداران و حامیان محیط زیست با توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه های بزرگ سطح شهرستان جهت فرهنگ سازی و استفاده از کیسه های پارچه ای و عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی آغاز شد  که بزودی شاهد اجرایی شدن آن در تمام شهرستان های استان خواهیم بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …