یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

شهردار مشکین دشت: با مقصران فوت کودک ۱۱ ساله برخورد قانونی خواهد شد

حسین بغدادی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: شهرداری در کنار دیگر شهروندان با والدین کودک ۱۱ ساله که براثر سقوط تیر دروازه جان باخت، ابراز همدردی و نگرانی کرده است.

 سینا پسر ۱۱ ساله مشکین دشتی سی ام خردادماه جاری به علت سقوط تیرک دروازه زمین فوتبال پارک مطهری دچار ضربه مغزی شد.

وی ادامه داد: به والدین این کودک گفتم که ما شفاف در کنار شما هستیم و قدم به قدم مراجع قضایی بررسی کند و هر کسی به هر میزان مقصر بود، باید بپذیرد.

وی خطاب به پدر این کودک گفت: کارشناس مراجع قضایی ۲ بار بصورت میدانی موضوع را بررسی کردند و  احضاریه قضایی به شهرداری مشکین دشت نیز واصل شده و ما این موضوع را با دقت پیگیری می کنیم.

شهردار مشکین دشت درباره فعالیت این زمین ورزشی نیز توضیح داد که اماکن ورزشی بخاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل می باشد و از طرفی نگهداری این زمین فوتبال نیز در حدود ۷ سال در اختیار شهرداری نبوده و  رها بوده است.

بغدادی افزود: ۱۰ روز قبل از حادثه نیز از این زمین فوتبال بازدید کردیم و دیدیم که زمین وضعیت نامناسبی دارد و همه فنس های اطراف این زمین چمن ورزشی را کنده بودند.

 وی تاکید کرد بر این اساس اقدام به جوش دادن فنس ها کردیم و از طرفی سه مرحله در روزنامه آگهی دادیم که این زمین به بخش خصوصی واگذار تا مرمت و نگهداری شود و در این راستا با ۲ پیمانکار و سرمایه گذار برای تکمیل و ساماندهی این زمین چمن ورزشی وارد مذاکره شدیم.

شهردار مشکین دشت اظهار داشت:  فردای روز حادثه و برای جلوگیری از حادثه مشابه درب های زمین چمن ورزشی را بستیم اما روز بعد دیدیم که هم زنجیر و هم قفل درب را تخریب و پاره کرده اند و در نهایت درب را جوش و طبق دستور قضایی این مکان پلمب شد.

بغدادی یادآور شد: با این که این مکان پلمب شده اما باز بچه ها از بالای فنس  دوباره داخل این زمین فوتبال می روند و  نمی دانم باید چه اقدامی انجام دهیم.

وی در ادامه بودجه امسال شهرداری مشکین دشت را ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان بودجه ۵۶ درصد بخش جاری و ۴۴ درصد بخش عمران هزینه می شود.

وی با بیان اینکه مطالعات یکی از اقداماتی است که برای بافت فرسوده مشکین دشت باید انجام شود، بیان داشت: از سالهای گذشته این اقدام معطل مانده بود و امسال با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار مشاور بازآفرینی انتخاب شده است.

شهردار مشکین دشت گفت: اگر بافت فرسوده مشکین دشت به مقدار یکصد هکتار مصوب شود می توان از امتیازات بودجه طرح تخریب و بازسازی برخوردار و به صورت ویژه این پروژه با عنایتی که رهبر معظم انقلاب دارند از محل اعتبارات توانمند سازی بافت های فرسوده و صندوق توسعه ملی اقدام کرد.

وی در ادامه به اقدامات این شهرداری اشاره و تصریح کرد که ۲ سالن ورزشی بعثت و سراب در دست ساخت داریم که امسال بهره برداری می رسد تا شهروندان مشکین دشت بتوانند از آنها بهره ببرند.

بغدادی افزود: پیگیری طرح جامع تفصیلی شهر مشکین دشت نیز هستیم و مشاور طرح انتخاب و اکنون بعد از ۶ سال این طرح بازنگری شد.

وی بیان داشت: همچنین برای توسعه آرامستان مشکین دشت مجوز افزایش یک هکتار به فضا اخذ شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …