یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

ضرورت بهینه سازی مدیریت پسماند در حلقه دره

رئیس سازمان محیط زیست کشور اقدامات صورت گرفته در خصوص دفن پسماند در حلقه دره و امکانات و زیرساخت های موجود در آن را ناکافی برشمرد و بر تکمیل طرح های این محل با انجام کارهای علمی و پژوهشی تاکید کرد.

ضرورت بهینه سازی مدیریت پسماند در حلقه درهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علی سلاجقه گفت: مشکل حلقه دره از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این منطقه به صورت لندفیلد برای دفن زباله استفاده می شود و پاسماندهای متعددی در این محل جمع آوری و دفن می شوند. اگر چه شهرداری شهرستان کرج در این خصوص کارهای خوبی انجام داده است اما اقدامات صورت گرفته کافی نیست.

وی با اشاره به این که در حال حاضر شیرابه ها نیز دراین محل به شکل تحقیقی در حوضچه های تاخیری تبخیری موجود دفع می شوند افزود: توقع این است که بازبینی های لازم از لحاظ علمی و پژوهشی صورت گیرد تا بتوان سفره های آب زیر زمینی منطقه را با توجه به این که شیب عمومی منطقه به سمت شهر ماهدشت و شهرهای اطراف می باشد و تراکم جمعیت نیز در این مناطق بالا است، پایش کرد که با مشکلی مواجه نشوند و منابع آب و خاک نیز حفظ شوند.

سلاجقه افزود: در فرایند باز چرخانی شیرابه ها می بایست آب حاصل از آنها در قالب آبیاری منابع گیاهی موجود در منطقه مورد استفاده قرار گیرند تا در کنار مدیریت پسماند در حفظ فضای سبز و منابع طبیعی نیز کوشش شود.

سلاجقه اضافه کرد: انتظاری که سازمان محیط زیست در جهت حفظ منابع محیط زیست و سلامت مردم از دستگاههای اجرائی استان و بخصوص شهرداری کرج دارد این است که مواردی که محیط زیست را در این منطقه تهدید می کند را شناسایی و نسبت به دفع آنها اقدام مناسب بعمل آورد.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …