جمعه , 10 فروردین 1403

شورای اداری البرز با چاشنی تحول در دولت سیزدهم

به گزارش ایرنا، در ابتدای این نشست فرمانداران  شهرستان های تابعه  استان، مدیران کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای ، صنعت و معدن، علوم پزشکی،  دادگستری، فرماندهی نیروی انتظامی و برنامه و بودجه به طرح مسایل و گوشه ای از اقدامات و مشکلات البرز پرداختند.

عمده صحبت فرمانداران در این نشست در خصوص ارزاق عمومی ، ویروس کرونا و فعالیت های صورت گرفته در این بخش بود که  آمارها  حاکی از تلاش های بی وقفه و در نتیجه کاهش تعداد بستری ها  و فوتی های ناشی از ویروس کرونا در تمام شهرستان های استان داشت به نحوی که اکنون ۶ شهرستان قرمز کرونایی البرز به زرد تغییر رنگ داده و شهرستان طالقان آبی شده است.

آموزش دغدغه خانواده ها

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش البرز دیگر سخنران این نشست بود که آموزش را در کنار اقتصاد دیگر دغدغه خانواده برشمرد و  از واکسینه شدن ۹۸ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان برای فراهم سازی روند آموزش سخن گفت و اینکه از ابتدای آذرماه دانش آموزان متوسطه اول و دوم  در کلاس های  درس حاضر شده و انتظار این است که با برگزاری نشست فوق العاده آموزش و پرورش وضعیت مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی بررسی و برنامه ریزی شود تا بتوان جمعیت بیشتری از دانش آموزان را راهی مدارس کرد.

 شورای اداری البرز با چاشنی تحول در دولت سیزدهم

این سخنان قاسمی در حالی مطرح شد که البرز بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در کشور را دارد به نحوی که سرانه آموزشی در استان ۲.۵ متر مربع  بوده و  این در حالی است که این میانگین در کشور ۵.۵ متر مربع  می باشد.

بیش از ۴۲ هزار ویلا در البرز وجود دارد

حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز نیز در این نشست عمده ترین مشکلات استان را در بخش تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری ها عنوان کرد، تغییر کاربری هایی که به یکی از مسایلی اساسی در استان تبدیل شده و البته در این بین دادگستری البرز با تشکیل قرارگاه صیانت به صورت جدی شروع به مقابله با این پدیده شوم کرده است.

 شورای اداری البرز با چاشنی تحول در دولت سیزدهم

رییس کل دادگستری البرز با اشاره به وجود بیش از ۴۲ هزار ویلاد در استان اعلام کرد که بخش زیادی از این ویلاها در شهرستان چهارباغ قرار دارند که اغلب آنها غیر مجاز هستند.

 حسین فاضلی هریکندی  افزود: در بازدیدی که صورت گرفت به خوبی می دیدیم که اکثریت پلاک خودروها متعلق به تهران و به جرات می توان گفت که ساکنان بیش از ۹۰ درصد این ویلاها از تهران می  آیند.

وی اضافه کرد: همجواری با تهران مزیت های زیادی برای البرز دارد اما برخی از مشکلات امروز استان به ویژه در حوزه قضایی به دلیل همجواری با تهران است.

فاضلی هریکندی با اشاره به تنوع قومیتی در البرز خاطرنشان کرد: این تنوع قومیتی هم نقطه قوت و از سوی دیگر نقطه ضعف نیز می تواند برای استان باشد، این در حالی است که اگر برنامه ریزی برای کنترل این موارد صورت بگیرد بی شک نقاط ضعف تبدیل به نقاط قوت می شود.

وی با اشاره به تغییر کاربری های اراضی  در این استان گفت: تلاش ها همه باید به سمت برطرف شدن این مشکلات باشد.

فاضلی هریکندی ادامه داد: در این بین دستگاه قضا در راستای رفع مطالبات مردم و بهبود شرایط از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

تشدید بازرسی ها

رامین ربیعی رییس سازمان صنعت و معدن البرز نیز در سخنانی از افزایش بازرسی ها و نظارت بر بازارهای استان خبر داد و اعلام کرد که در حوزه نظارت و بازرسی نیز، البرز همواره جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته و با افزایش ۲۵ درصدی تعداد بازرسی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، رتبه دوم کشور در تعداد پرونده های متشکله در حوزه کشف کالای قاچاق و رتبه برتر کشوری را در میزان کشفیات به صورت متوالی را خود اختصاص داده است.

 شورای اداری البرز با چاشنی تحول در دولت سیزدهم

زهرا عربشاهی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز دیگر سخنران نخستین نشست شورای اداری البرز بود که وی نیز در این نشست سخنانی خود در بودجه ۱۴۰۱ بیان  کرد و گفت که این بودجه ۲ رویکرد اصلی از جمله دادن اختیارات بیشتر به استان ها و  رشد اقتصادی معطوف به الزامات آمایشی دارد.

کمر همت استاندار دولت مردمی

این نشست در حالی برگزار شد که مجتبی  عبداللهی از روز شنبه پس از معارفه توسط وزیر کشور سکان هدایت البرز، سرزمین ملقب به ایران کوچک که آمیخته به رنگ و بوی اقوام مختلف است را عهده گرفت.

 شورای اداری البرز با چاشنی تحول در دولت سیزدهم

وی در حالی به عنوان عالی ترین نماینده دولت در استان، هدایت قطار توسعه البرز را در اختیار گرفته که این استان با مشکلات بسیاری به خصوص در بخش زیر ساختی مواجه بوده و هست.

در این میان حاشیه نشینی به دنبال مهاجرت سالانه حدود ۹۰ هزار نفر به استان البرز سبب تشدید آسیب های  اجتماعی مانند  اعتیاد و سرقت شده است؛مشکلاتی که از دید استاندار جدید البرز دور نماند و وی در نخستین نشست خود با مسوولان دستگاه های مختلف این استان به موضوعات اصلی از جمله توسعه زیر ساختی، مقابله با آسیب های اجتماعی و حل مسایل دیگری که به شدت مردم را با آن درگیر کرده مانند ترافیک پرداخت و راه اندازی قرارگاه اجتماعی را در سراسر استان مهمترین اقدام برای رفع مشکلات اجتماعی عنوان کرد.

نگاه عبداللهی در این نشست بر این بود که قرار نیست دست هایی از بیرون از استان به داد البرز برسند بلکه امروز تنها همت جمعی و وحدت تمام دستگاه ها می تواند باری از دوش مردم برداشته و مشکلات البرز را یکی به یکی مرتفع کند.

 شورای اداری البرز با چاشنی تحول در دولت سیزدهم

وی همچنین بر این باور بود که با وجود تمام نقایص و مشکلات باید نگاه امیدوارانه به مردم تزریق کرد، چرا که البرز استان کم ظرفیتی نیست می توان با استفاده از همین ظرفیت ها در راستای حل مشکلات این استان قدم برداشت.

انتظار استاندار جدید البرز که در این نشست بارها و بارها به آن تاکید داشت این بود که پای درد و دل حرف های مردم بنشینید و به دنبال سیاه نمایی نباشید، همانگونه که دولت مردمی سیزدهم با تحول به دنبال حل مشکلات کشور است همین عزم نیز باید در این استان وجود داشته باشد و  با توجه به ظرفیت‌های موجود در البرز در مسیر رشد، توسعه و رفع مطالبات مردمی گام‌های جدی و محکم برداشته شود.

مجتبی عبداللهی به عنوان هفتمین استاندار البرز در جلسه هیات دولت روز ۱۶ آبان ماه رای اعتماد را برای سکانداری استان البرز گرفت تا با استفاده از ظرفیت های بالقوه این استان در مسیر آبادانی و توسعه کشور پیش رود.

وی  که متولد سال  ۱۳۴۵ است و سوابقی همچون مدیرکلی اداره اوقاف استان تهران، شهرداری مناطق ۲۰ و هفت تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …