جمعه , 10 فروردین 1403

بسیج طالقان ۲۲۰ طرح محرومیت‌زدایی اجرا کرد‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ کرج،  محمد ادب‌زاده در نشست خبری تشریح  برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان طالقان اظهار داشت: بسیج از بدو تشکیل تاکنون در تمامی عرصه‌های امنیتی ، اقتصادی ، اجتماعی  و  فرهنگی  حضور موثر و فعالی را داشته است.

وی افزود: بسیجیان دریا دل در همه عرصه‌ها با روحیه جهادی در تمامی این عرصه ها حاضر بوده اند. 

فرمانده سپاه طالقان با بیان اینکه در شهرستان طالقان پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی در  سال‌های اخیر خدمات بسیاری را برای مردم عزیز و شریف این شهرستان به انجام رسانده اند، بیان کرد:  بیش از 220 طرح محرومیت زدایی در عرصه‌های مختلف و با توجه به نیاز  این شهرستان در 5 سال گذشته توسط بسیج اجرا شده است.

ادب‌زاده با بیان اینکه  با اشاره  بسیجیان در دوران  کرونا حضور قوی و بسیار تاثیر گذار  در مقابله با این بیماری داشتند، بیان کرد: در این راستا برنامه‌های طرح شهید سلیمانی با کمک شبکه بهداشت طالقان در این شهرستان اجرایی شد.

وی بیان کرد: گشت‌های رضویون و کمک به برادران ناجا در جهت بالابردن ضریب امنیت نیز از جمله دیگر اقدامات بسیجیان شهرستان طالقان است که سبب شد طی سال گذشته و امسال آمار جرائم به خصوص در حوزه سرقت بسیار پایین بیاید.

‌ادیب‌زاده، افزود: اجرای بیش از 17 مرحله کمک مومنانه در سطح شهرستان و اهداء بیش از 30 هزار بسته معیشتی به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا،  بازسازی وساخت منازل محرومین ، اهداء تبلت و بسته‌های کمک آموزشی به دانش آموزان نیازمند از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با حضور توانمند نیروهای بسیج شهرستان طالقان انجام شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بسیج در زمینه اهداء جهیزیه به نوعروسان نیازمند ، ایجاد مراکز مشاوره جهت زوج‌های جوان و برطرف نمودن مشکلات خانوادگی و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا و ساخت یادمان شهدا در جهت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در برخی از روستاها، اعزام گروه‌های جهادی به نقاط روستایی در جهت رفع مشکلات و محرومیت زدایی ، اعزام تیم‌ها و گروه‌های پزشکی به مناطق محروم شهرستان به منظور ارائه خدمات درمانی بیشتر از جمله  کارهای بوده که با مشارکت و همت بسیجیان محقق شد.

فرماندهی سپاه شهرستان طالقان، گفت: امسال به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج  طرح‌ها و برنامه های مختلفی از جمله نهضت کمک مومنانه مشتمل بر اهداء بسته‌های غذایی ، جهیزیه ،  لوازم التحریر و یا لوازم گرمایشی به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا صورت می گیرد.

وی با اشاره به کارهایی مانند برپایی غرفه های مشاوره خانواده و ازدواج توسط حوزه‌های محلات در سطح شهرستان ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، اعزام گرو‌ه‌های جهادی به روستاها برای امورات درمانی را از دیگر کارهای اجرایی مهم به مناسبت هفته بسیج در طالقان برشمرد.

 ادب‌زاده بیان کرد:  افتتاح بیش از 10 پروژه محرومیت زدایی از جمله تعریض راه روستایی و آبرسانی به برخی نقاط روستایی با حضور سردار حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و مسئولان شهرستان طالقان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پخش فیلم و مستندهای ارزشی و تولیدات جشنواره عمار در سطح مساجد و حسینه‌ها برگزاری پویش من و رفیق شهیدم در فضای مجازی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای بسیجی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تکریم این عزیزان در هفته بسیج و عطر افشانی و غبار روبی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان و روستاهای تابعه روز پنج شنبه هفته جاری با حضور مسئولان ، آحاد بسیجیان و مردم طالقان  انجام می‌شود.

فرمانده شهرستان طالقان، بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌هایی از فعالیت‌های عرصه‌های مختلف بسیج در سطح مدارس و آموزش و پرورش شهرستان توسط بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی از جمله دیگر اقداماتی است که به مناسبت هفته بسیج امسال در طالقان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …