جمعه , 31 فروردین 1403

شهید فهمیده نقشی ماندگار در حفظ آرمان های انقلاب برجای گذاشت

مجتبی آمرکاشی روزیکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این نوجوان آگاه با الگوگرفتن از آموزه های دینی و انقلابی پرچم مقاومت و شهامت و شجاعت و شهادت را برافراشت و نقشی ماندگار در حراست از آرمان های ناب نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: لحظه لحظه دوران دفاع مقدس تداعی گر خاطراتی از دلاورمردی ها، رشادت ها، ایثارگری ها و ایمان فرزندان غیور، شهادت طلب و انقلابی این دیار اسطوره پرور است.

وی بیان داشت:اعتقادات انقلابی در پرتو زعامت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) چنان در جان و روح مردم ظلم ستیز و استقلال طلب ایران نهادینه شده بود که حتی نوجوانان نیز باورمند و مومن برای دفاع از کیان ایران اسلامی شتافتند.

آمرکاشی با اشاره به اینکه  ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز با برخورداری از اعتقادی والا و روح و اندیشه‌ای بزرگ، توانستند در مقابله با دشمن زبون و قدرت‌های استکباری حامی آن با جهاد و مقاومت و نثار خون خویش، نقش آفرینی کنند،اضافه کرد: امام راحل (ره) در باره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

وی تصریح کرد: این شهید به عنوان نماینده و عصاره نسل نوجوان در سپهر انقلاب اسلامی چون خورشید می‌درخشد.

وی یادآورشد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بی شک بزرگ ترین واقعه اجتماعی و سیاسی دوران معاصر و در مسیر تحقق تمدن نوین ایران اسلامی است. این رویداد بزرگ عصر جدیدی را در ظلمت تاریکی زندگی آخرالزمان رقم زد.

رییس بسیج فرهنگیان استان البرزادامه داد: اینک درمسیر گام دوم انقلاب اسلامی با معماری رهبر معظم انقلاب اسلامی نسل برومند جوان و نوجوان کشور پیشگامان نسلی ارزشی و جهادی هستند که در بسیج دانش آموزی تجلی یافته اند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان از جمله اقشاری بودند که در ابتدایی ترین سن و سالهای زندگی خود از چیزی هراس نداشته و با لبیک به امام خود و حرکت شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند . امروز هیچ ارزشی در دنیا بالاتر از این نخواهد بود.

آمرکاشی تاکید کرد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تاثیری فرامنطقه ای بر روی تمامی ملت ها و انقلاب های جهان گذاشته اند، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده بپردازند.

هشتم آبان ۱۳۵۹ همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است.

این نوجوان ۱۳ ساله درجنگ تحمیلی با شجاعت بسیار نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و با گذشتن از جان خود، پیروزی و حماسه آفرید.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …