جمعه , 7 اردیبهشت 1403

ولایت مداری و مقاومت درس مهم مکتب شهدا است

فرشته فهمیده روزیکشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم وظیفه هرایرانی است،اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما اهمیت ویژه‌ای دارد و این فرهنگ همواره الهام دهنده حرکت مردم در پیشبرد اهداف انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: محمدحسین فهمیده از همان کودکی همزمان با انقلاب در فعالیت‌های مختلف شرکت می‌کرد و با احترام به والدین در عرصه خانواده و جامعه حضور داشت.

خواهر شهیدان فهمیده  بیان داشت: محمدحسین فهمیده از کودکی با سلاح عمل به دین و احترام به والدین تلاش می‌کرد و با جسارت و شجاعت برای رسیدن به اهداف بلند خود فعالیت‌های زیادی را انجام می داد و در سال ۱۳۵۹ به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید.

وی  با بیان اینکه امروز شهدای بزرگی همچون سرداردلها حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی الهام بخش نوجوانان ما هستند،یادآورشد: کرد: نوجوانان وجوانان ما با تاسی به منویات مقام معظم رهبری با سلاح علم و عمل به جهانیان ثابت کردند که می‌توانند در برابر تهاجم آن‌ها بایستند.

فهمیده  بیان داشت: محمد حسین به نماز و خواندن قرآن  و احترام به پدر و مادر اهمیت خاصی می داد.

وی شجاعت،مهربانی، رفیق خوب داشتن،مودب بودن، شرکت در مجالس اهل بیت (ع)، هوشیاربودن، بصیرت داشتن، خوشرویی، اخلاق مداری، داشتن رفتار اجتماعی خوب، خوب درس خواندن و احترام به پدر و مادر و معلمان را از جمله ویژگی های شاخص برادر شهیدش ذکر کرد.

 خواهرشهیدان فهمیده ادامه داد: برادرشهید مان محمد حسین، تعصب خاصی به مملکت، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و در تظاهرات حمایت از امام خمینی (ره) شرکت می کرد و با پخش اعلامیه های حضرت امام در تهران به وظیفه اش عمل می کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر تعلیم و تربیت و معرفی ارزش‌ها تاکید دارند و ایشان شهید فهمیده را محصول تربیت اسلامی می‌دانند.

وی به هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموزپرداخت و گفت: در تمام جوامع بشری ارزش‌هایی وجود دارند که بنیان اصلی فرهنگ جامعه را شکل می دهند. فرهنگ ایثار و شهادت ارزشی است که در ایران اسلامی الهام دهنده مسلمانان در مسیر تعالی و کمال است.

فهمیده افزود: در دوران دفاع مقدس نوجوانان و جوانان ما مخلصانه در برابر دشمن ایستادند و امروز نوجوانان و جوانان ما به تاسی از شهدای عزیزمان همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در برابر تمام حربه‌های دشمن ایستاده‌اند و مقاومت خواهند کرد.

وی یادآورشد: آنها مانند شهید فهمیده‌ها، شهید بهنام محمدی‌ها و شهید والازاده‌ها در میدان هستند و از دل آنها امثال شهید لندی‌ها متولد می‌شوند که تکمیل کننده روحیه بسیجی شهدای عزیزمان هستند.

خواهرشهیدان فهمیده ادامه داد: پدرم نیزتاکید بر لقمه حلال داشتند و سعی می‌کردند محیط خانه برای فرزندانش همراه با آرام باشد.

وی عنوان کرد: مهمترین توصیه شهدا به مردم تبعیت محض از ولایت است پس با بصیرت افزایی خود را برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان مجهز کنیم.

وی خاطرنشان کرد:علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت، مبارزه با فساد، سبک زندگی ایرانی – اسلامی وعزت ملی ایران اسلامی تمام توصیه‌هایی است که رهبری در بیانیه گام دوم عنوان فرمودند.

فهمیده تاکید کرد: امروزه نوجوانان و جوانان ما در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به تاسی از شهدا مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده اند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

استان البرز در دوران دفاع مقدس ۹۳ فرهنگی و ۳۷۶ دانش آموز تقدیم آرمان های  انقلاب اسلامی  کرد.

هفتم تا ۱۳ آبان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری  شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …