شنبه , 1 اردیبهشت 1403

شرایط ثابت کرونایی دلیلی برای رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیست

 جواد معظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمان حاضر خبری از موج ششم کرونا نیست، افزود: این در حالی است که رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ممکن است ما را به سمت  پیک بعدی شیوع این ویروس ببرد.

وی ضمن درخواست از مردم برای رعایت هر چه بیشتر بهداشت شخصی، به واکسیناسیون کرونا در استان  خاطر نشان کرد: واکسیناسیون در البرز در شرایط خوبی است و تمام مراکز تزریق واکسن استان آماده انجام واکسیناسیون مردم هستند.

معظمی ادامه داد: در این بین انتظار ما از مردم این است که برای سلامتی خود، خانواده و جامعه واکسیناسیون که یک کار تحقیقاتی و علمی بوده و شبهه ای در آن وجود ندارد را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انجام دز سوم واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: به همین منظور تزریق واکسن برای کادر درمان را از یک ماه پیش آغاز و افراد بالای ۶۰ سال نیز پس از چهار ماه می توانند نسبت به دریافت این دز اقدام نمایند.

استان البرز دارای ۱۷ بیمارستان دولتی و خصوصی است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به بیش از ۲۰۰ هزار بیمار سرپایی و بستری کووید۱۹ خدمات درمانی و پزشکی  ارائه داده اند.

بیش از ۱۰ هزار پزشک و پرستار در مراکز دولتی و خصوصی استان البرز مشغول خدمات دهی به بیماران مختلف از جمله کرونایی ها هستند.

اکنون شهرستان طالقان استان البرز در وضعیت آبی و شهرستان های کرج ، فردیس ، نظرآباد ، اشتهارد ، چهارباغ و ساوجبلاغ در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رعایت فاصله اجتماعی ، شستن مکرر دست ها ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تزریق واکسن مهمترین توصیه ها برای مهار کرونا است.

تاکنون بیش از سه میلیون و۲۰۰ هزار دز واکسن  کرونا در البرز مصرف شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …