جمعه , 14 اردیبهشت 1403

سوگواره احلی من العسل در بستر شاد البرز سازماندهی شد

فرشته فهمیده روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین که عالی‌ترین راهبرد اجرایی است و براساس تربیت تمام ساحتی و ساحت اعتقادی و اخلاقی برنامه‌های خوبی برای دانش‌آموزان دارد.

وی با اشاره به اینکه سوگواره احلی من العسل یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش دردهه اول محرم است،خاطرنشان کرد: امسال سوگواره احلی من العسل با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فهمیده بیان داشت: حفظ سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان در این برنامه برای ما مهم است و طبق دستورالعمل وزارتخانه ای امسال این برنامه در ۳ شیوه برگزاری نمادین در بستر شبکه شاد، پویشی وبا مشارکت خانواده ها در سطح شهر با پخش سرود سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه از اول محرم دبیران دینی و قرآن آیات مشهور درعاشورای حسینی را در سامانه شاد برای دانش آموزان طراحی و بارگذاری کرده اند،اضافه کرد: ما به آموزه‌های ارزشمند امام حسین (ع) نیازمند هستیم لذا سوگواره احل من العسل به صورت متمرکز عصر امروز درکانون فرهنگی تربیتی رشد کرج با حضور مسوولان برگزار می‌شود.

فهمیده ادامه داد: آشنایی نوجوانان با شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان الگوی نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ ایثار،جهاد، شهادت طلبی، جوانمردی، ولایتمداری و مبارزه با ظلم و ظالم را از مهمترین اهداف این سوگواره مذهبی درمدارس ذکر کرد.

وی تعمیق باروهای اعتقادی دانش آموزان،اخلاق مداری و آشنایی آنان با الگوهای اخلاقی و دینی را از جمله سیاست هایی دانست که در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستگاه تعلیم و تربیت با حساسیت و دقت دنبال می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: برگزاری این برنامه مهم در ایام محرم فرصتی است تا دانش آموزان با قیام امام حسین(ع) و نقش یاران باوفای سرور و سالار شهیدان و فرهنگ دینی و اسلامی بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ نهضت عاشورا، ولایت مداری و نماز از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های ویژه ایام محرم برای دانش آموزان را تشکیل می دهد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …