جمعه , 10 فروردین 1403

پیش بینی کاهش کیفیت هوا، وزش باد و رگبار در البرز

مدیر کل هواشناسی البرز گفت: وزش باد، کاهش کیفیت هوا، رگبار، تگرگ، رعدو برق از امروز دوشنبه تا عصر چهارشنبه هفته جاری برای این استان پیش بینی می‌شود.

پیش بینی کاهش کیفیت هوا، وزش باد و رگبار در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، آرش بهاروند احمدی افزود: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی همچنان حاکی از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار با ماهیت تندری و محلی است که موج اول فعالیت آن امروز دوشنبه تا عصر روز چهارشنبه در منطقه البرز مرکزی خواهد بود.

به گفته مدیر کل هواشناسی البرز: براین اساس بعضی ساعات رعدو برق، وزش باد شدید و لحظه‌ای و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، رگبار و تگرگ برای البرز دور از انتظار نیست.

بهاروند احمدی اضافه کرد: احتمال برخورد صاعقه، شکستگی درختان، آسیب به سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهربه دلیل وزش باد شدید و لحظه ای، آبگرفتگی موقت و اختلال تردد در معابر عمومی، کاهش موقت کیفیت هوا طی این مدت پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: پیش بینی آبگرفتگی موقت و لحظه‌ای در معابر شهری، جاری شدن و بالا آمدن آب در مسیل‌های فصلی از مخاطرات این وضعیت خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی البرز توصیه کرد: با توجه به رخداد رعد و برق مردم از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل‌های فلزی فشار قوی برق، فنس ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و فضا‌های باز و رودخانه‌ها جهت جلوگیری از برق گرفتگی خودداری کنند.

همچنین، تمهیدات لازم برای محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید اتخاذ شود.

او گفت: افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی استفاده از ماسک الزامی است، ضمن آنکه از حضور در فضای باز و سطح شهر خودداری نمایند.

توصیه می‌شود که کوهنوردان به دلیل برخورد صاعقه و احتمال آبگرفتگی موقت در مسیل‌های فصلی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …